۰

قیمت نفت کاهش یافت

از آنجایی سرمایه‌گذاران همچنان خطر اختلال در عرضه نفت را اندک می‌دانند، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تحت تاثیر عرضه زیاد نفت قرار گرفت و قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت و در نزدیکی 97 دلار معامله شد.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، با افزایش عرضه نفت که نگرانی ها در مورد شدت گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است، قیمت نفت در نزدیکی ۹۷ دلار در هر بشکه معامله شد اما در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی در ۴ هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس گزارش یک گروه رصدکننده تحولات، حملات هوایی و موشکی آمریکا و متحدانش به میادین نفتی سوریه آسیب وارد کرده است.

با توجه به تولید زیاد نفت در جهان که از تقاضا پیشی گرفته به همراه رشد اقتصادی کند اروپا و چین، سرمایه گذاران هنوز خطر اختلال در عرضه را اندک در نظر می گیرند.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با کاهش ۱۹ سنتی ۹۶.۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با کاهش ۵ سنتی ۹۲.۴۸ دلار در هر بشکه فروخته شد که در آستانه یک افزایش هفتگی ملایم برای دومین هفته متوالی قرار دارد.

به گفته تحلیلگران، تداوم حملات هوایی نگرانی هایی در مورد توقف احتمالی عرضه نفت ایجاد کرده است اما سبب تقویت قیمت نفت نشده است. حتی توقف فعالیت پالایشگاه ها و افزایش قیمت بنزین در آمریکا نیز نتوانسته است بر قیمت نفت خام آمریکا تاثیر بگذارد.

جاناتان بارات تحلیلگر بازار نفت در سیدنی در این باره گفت، وضعیت اقتصادی کشورهای جهان چندان خارق العاده نیست. اگر وضعیت اقتصادی خود نباشد که به نظر می رسد که نیست، قیمت ها بیشتر کاهش می‌یابد.
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 2871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *