۰

جهش کرونا ترمز صعود نفت را کشید

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا که باعث تجدید قرنطینه از جمله تدابیر جدید در کالیفرنیای جنوبی شده است، کاهش پیدا کرد.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات نفت برنت ۲۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۹ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۲۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۶ دلار و شش سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افزایش پیدا کردند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، پس از این که لس آنجلس کانتی رکورد بالای دیگر از ابتلا به ویروس کرونا را منتشر کرد و کره جنوبی سطح هشدار را افزایش داد، نفت صعود اولیه خود را که تحت تاثیر عرضه واکسن کووید ۱۹ بود، از دست داد. تدابیر قرنطینه کووید ۱۹ در سراسر جهان مانع از رشد قیمت نفت در کوتاه مدت خواهد بود.

منطقه باواریای آلمان هم محدودیتهای سخت گیرانه تری را تا پنجم ژانویه وضع کرد. مقامات کره جنوبی مقررات فاصله گذاری اجتماعی در سئول و اطراف آن را تشدید کردند و این وضعیت حداقل تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

عامل دیگری که در کاهش قیمتها نقش داشت، افزایش شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته بود که یازدهمین افزایش هفتگی در ۱۲ هفته اخیر بود. تولیدکنندگان آمریکایی با وجود کاهش هزینه در سال جاری و آینده، در حال ازسرگیری فعالیت چاههای متوقف شده هستند.

در این بین، آماده شدن ایران برای تولید و فروش نفت با حداکثر توان در مدت سه ماه مورد توجه بازار جهانی قرار گرفت. مویا در این باره گفت: احتمال افزایش تولید ایران در مدت سه ماه آینده به فشار کاهشی بر قیمتهای نفت می افزاید. ایران به تسهیل محدودیتهای آمریکا در صورت مذاکرات مثبت برجامی خوش بین است.

بر اساس گزارش رویترز، بهبود سریع تقاضا در چین و تحولات مربوط به واکسن کووید ۱۹ روند کاهش قیمتها را محدود کرد. صادرات چین در نوامبر با سریعترین روند از فوریه سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کرده که تحت تاثیر تقاضای جهانی قوی و احیای سریعتر بخش تولید این کشور در مقایسه با شرکای تجاری بزرگش بوده است.




منبع : ایسنا 
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 28965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *