۰

وعده جدید تورج دهقانی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از راه اندازی فاز اول طرح خط انتقال نفت از گوره به جاسک تا پایان امسال خبر داد.
خط لوله انتقال نفت | میز نفت
خط لوله انتقال نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، تورج دهقانی افزود: اجرای این طرح از 70 درصد عبور کرده و هم اکنون حدود 700 کیلومتر از لوله‌های این طرح جوشکاری و نصب شده است.

وی با بیان این که 870 کیلومتر از هزار کیلومتر لوله مورد نیاز این طرح تامین شده است، گفت: با توجه به این که تمامی این لوله‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند پیش بینی می‌کنیم ظرف ماه‌های آینده حدود 130 کیلومتر باقی مانده نیز تولید و به محل اجرای طرح ارسال شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در خصوص پمپ‌های مورد نیاز این طرح هم گفت: بخشی از این پمپ‌ها به همت شرکت‌های داخلی تولید شده و تا پایان این ماه یا نهایتا اوایل ماه آینده به سایت ارسال خواهند شد.

دهقانی با بیان این که در این طرح 88 عدد شیر آلات بین راهی استفاده خواهد شد، گفت: بخش اعظمی از این شیر‌ها نیز در کشور ساخته شده و مراحل نهایی خود را سپری می‌کنند.

وی با بیان این که شیر‌های کنترلی مورد نیاز این طرح نیز ظرف ماه‌های آینده تکمیل خواهند شد، گفت: براساس آن چه تا امروز انجام شده به نظر می‌رسد طرح در مداری قرار دارد که بتوانیم فاز اول آن را تا پایان امسال تکمیل کنیم.

 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به این که در فاز اول این طرح روزانه 300 تا 350 هزار بشکه نفت از منطقه گوره در استان بوشهر به بندر جاسک در سواحل دریای عمان منتقل می‌شود، افزود: برای راه اندازی فاز اول طرح باید کل هزار کیلومتر خط لوله تکمیل شود، یک یا دو ایستگاه پمپاژ به بهره برداری برسد و کار ایستگاه‌های برق فشارقوی و احداث 250 کیلومتر خط انتقال برق نیز به پایان برسد.

براساس این گزارش این طرح راهبردی و ملی با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از گوره به جاسک و ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید درحال احداث است. تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغالزایی در سواحل مکران ازاهداف اجرای این طرح اعلام شده است.


منبع : آریا
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 28985
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *