۰
حکایت اسحاق و دوستان

​صحابه‌های شیخ دروغ

دقیقا چه فعل و انفعالاتی در ذهن آنان رخ می‌دهد که با این حجم از تپه‌کاری و ویرانی ، جسارت دروغ‌بافی‌شان روز به روز بیشتر می‌شود؟ واقعا چه اتفاقی رخ داده است؟
​صحابه‌های شیخ دروغ
وحید حاجی‌پور | به جز احمدی نژاد، ترامپ و مجلس یازدهم هم به مسببین خرابکاری‌های اقتصادی «دولت بنفش» اضافه شدند؛ اسحاق جهانگیری که در فرارهای بزرگ و انتقادات «گلخانه‌ای» به سایر مراکز قدرت، از صحابه‌های ممتاز شیخ «دروغ» است، باز هم نشان داد می‌توان با ارائه آدرس‌های غلط و فرافکنی، از قبول مسئولیت شانه خالی کرد.

او شب گذشته به کلاب هاوس آمد و به مانند همیشه دروغ باقت، بدون آنکه ذره‌ای احترام و عقل برای مردم و مخاطبان قائل باشد؛مانند مافوق خود که اصولا صبح جمعه‌ها از همه چیز خبردار می‌شود. اسحاق در ابتدای صحبت‌های خود، با افتخار از دو برابر شدن تولید گاز در پارس جنوبی گفت و اذعان کرد:«در سال 84 میزان تولید گاز از پارس جنوبی 280 میلیون مترمکعب بود و در سال 92 نیز همین میزان گاز تولید می‌شد؛ این دولت تدبیر و امید بود که میزان تولید گاز را به 600 میلیون متر مکعب رساند و از قطر سبقت گرفت».

اسحاق با چنین عددسازی ابتدا به دولت گذشته حمله کرد و سپس دولت تدبیر و امید را حافظ منافع ملی دانست؛ اما همه می‌دانیم او رسما دروغ گفته است؛ در پایان دولت اصلاحات، میزان تولید از پارس جنوبی کمتر از 120 میلیون مترمکعب بود که در 8 سال بعد این میزان به 280 میلیون مترمکعب رسید؛ یعنی بیش از دو برابر افزایش تولید.

در همان دوره‌ای که معاون اول منتقدش است، کار توسعه سایر فازهای پارس جنوبی آغاز شد تا دولتی که او کارمندش است، بتواند رقم 600 میلیون متر مکعب تولید گاز را تجربه کند؛ جهانگیری ولی به گونه‌ای ایراد سخنرانی کرد که گویی خرابه‌ای به دولت یازدهم رسیده بود که برای برون رفت از آن، فقط «اسحاق و دوستان» می‌توانستند آبادش کنند.

چه جهانگیری و چه سایر یاران، تا می‌توانند دروغ می‌گویند؛ شاید به کذابی می‌نازند ولی دقیقا چه فعل و انفعالاتی در ذهن آنان رخ می‌دهد  که با این حجم از تپه‌کاری و ویرانی ، جسارت دروغ‌بافی‌شان روز به روز بیشتر می‌شود؟ واقعا چه اتفاقی رخ داده است؟ 
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 29867
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *