۰

بزرگان اوپک تصمیم‌گیرنده در کاهش تولید هستند

بزرگان اوپک تصمیم خواهند گرفت که تولید خود را چه میزان کاهش دهند و فعلا برنامه‌ای برای برگزاری نشست اضطراری در اوپک نداریم.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، ١٥ مهرماه) در حاشیه مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری علمی - تحقیقاتی بین وزارت نفت و دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم ظرفیت تولید مخازنی که مطالعات توسعه آنها به دانشگاه‌ها واگذار شده حدود سه میلیون بشکه در روز است.

وی افزود: در صورتی که مراکز پژوهشی ظرف یکسال به تعهدات خود عمل نکنند در قرارداد با آنها تجدید نظر خواهیم کرد.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه آستانه تحمل اوپک در برابر کاهش قیمت نفت چه میزان است؟ گفت: بزرگان اوپک تصمیم خواهند گرفت که تولید خود را چه میزان کاهش دهند و فعلا برنامه ای برای برگزاری نشست اضطراری در اوپک نداریم.

وی همچنین درباره این که آیا شرکت ملی نفت ایران همانند عربستان قصد کاهش قیمت نفت را دارد، گفت: کارهای حرفه ای در بازرگانی نفت را همکارانم در امور بین الملل شرکت ملی نفت انجام می دهند و هر کاری که در زمینه حرفه ای لازم باشد انجام خواهد شد.

وی درباره این که گفته می شود عربستان جنگ کاهش قیمت نفت به راه انداخته است، اظهار کرد: هم اکنون نمی توان چنین چیزی گفت؛ ضمن این که جنگ کاهش قیمت نفت یک بحث دیگر است و معنای بازرگانی دیگری دارد بنابراین به نوساناتی که هم اکنون در قیمت‌ها می‌بینیم جنگ کاهش قیمت نفت نمی‌گویند.

وی درباره حجم مخازنی که مطالعات توسعه آنها به دانشگاه‌ها واگذار شده نیز گفت: ظرفیت تولید از این مخازن حدود سه میلیون بشکه در روز است.

وزیر نفت درباره این که اگر هر کدام از مراکز پژوهشی طرف قرارداد وزارت نفت به تعهدات خود در قرارداد عمل نکنند چه برخوردی با آنها می‌شود، گفت: در صورتی که مراکز پژوهشی ظرف یکسال به تعهدات خود عمل نکنند در قرارداد با آنها تجدید نظر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کارهای حرفه ای بازرگانی نفت را همکاران بین الملل در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران انجام می دهند، گفت: به شرایط موجود که منجر به کاهش قیمت نفت شده، جنگ کاهش قیمت نفت نمی گویند بلکه یک مدل بازرگانی نفت است.
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 3162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *