۰

بیرول: اوپک دست از سیاسی سازی بردارد

میز نفت - مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی (IEA) همزمان با صعود قیمت نفت به بالاترین رکورد بیش از هفت سال گذشته، از تولیدکنندگان نفت گروه اوپک پلاس خواست فاصله بین حرف و عمل‌شان را کم کرده و نفت بیشتری تولید کنند.
فاتح بیرول | میز نفت
فاتح بیرول | میز نفت
به گزارش میز نفت ، فاتح بیرول که در کنفرانسی در قاهره صحبت می کرد، همچنین اعلام کرد سیاسی سازی بازارهای گاز در اروپا به هیچ کس کمک نمی کند. اظهارات وی به عربی از تلویزیون دولتی مصر پخش شد.

قیمتهای نفت در بازارهای جهانی روز دوشنبه به بالای ۹۶ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین حد در بیش از هفت سال اخیر بود. افزایش اخیر قیمتها تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و مختل شدن صادرات نفت و گاز در نتیجه تحریمهای آمریکایی و اروپایی بوده است.

تولیدکنندگان اوپک پلاس به توافق تسهیل تدریجی محدودیت عرضه پایبند مانده و ماه جاری با افزایش تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه میلادی آینده موافقت کردند. اما چندین عضو اوپک پلاس به دلیل سرمایه گذاری اندک در تولید جدید طی سالهای گذشته، موفق نشده اند تولیدشان را افزایش دهند.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که اختلاف بین تولید و هدف اوپک پلاس در ژانویه به ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است. استمرار تولید کمتر از سطح هدف گذاری شده در اوپک پلاس، ۳۰۰ میلیون بشکه معادل ۸۰۰ هزار بشکه در روز از عرضه نفت به بازار از ابتدای سال ۲۰۲۱ کاسته است.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی و امارات متحده عربی دو تولیدکننده بزرگ با بیشترین ظرفیت مازاد تولید هستند. آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که هفته پیش منتشر شد، اعلام کرد عربستان سعودی و امارات متحده عربی می توانند با تولید بیشتر نفت، به آرام کردن بازار کمک کنند.


منبع : ایسنا
 
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 32505
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *