۰

هند ذخایر استراتژیک خود آزاد می‌کند

میز نفت - دولت هند اعلام کرد آماده‌است اقدامات لازم را برای اطمینان از عرضه نفت با یک‌قیمت متعادل انجام دهد و در صورت لزوم نفت بیشتری را از ذخایر استراتژیک خود آزاد می‌کند.
ذخایر استراتژیک  | میز نفت
ذخایر استراتژیک | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، دولت هند اعلام کرد آماده‌است نفت بیشتری از ذخایر ملی خود برداشت کند تا از تلاش سایر واردکنندگان بزرگ نفت جهت مهار روند افزایش قیمت آن حمایت کرده باشد.

هند سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیاست که 85 درصد از نیاز خود به نفت را وارد می‌کند. این کشور تا الان حداقل 3.5 میلیون بشکه از 5 میلیون بشکه‌ای را که در ماه نوامبر با آمریکا توافق کرده بود آزاد کرده‌است. آمریکا رهبری کمپینی برای آزادسازی هماهنگ ذخایر نفتی توسط اقتصادهای بزرگ دنیا را برعهده دارد.

در بیانیه دولت هند آمده‌است:«هند متعهد به حمایت از تلاش برای آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی جهت آرام کردن بی‌ثباتی بازار و توقف روند افزایش قیمت نفت خام است».

دولت هند در این بیانیه اعلام کرد کشورش از نزدیک بازارهای انرژی جهان را به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین زیر نظر دارد و آماده‌است اقدامات لازم را برای اطمینان از عرضه نفت با یک‌قیمت متعادل انجام دهد.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد با سایر کشورها برای آزادسازی جمعی ذخایر استراتژیک نفتی در بحبوحه افزایش قیمت نفت به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین همراهی می‌کند.

 ژاپن و استرالیا هم به همراه سایر اعضای آژانس بین‌المللی انرژی موافق آزادسازی ذخایر نفتی در صورت آسیب دیدن عرضه جهانی نفت از بحران اوکراین هستند.

منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 32596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *