۱
۳
«ميز نفت» گزارش می دهد:

مراحل جالب استخدامی در آرامکو

استخدام در آرامکو و شرکت های برون مرزی آرامگو توسط سایتی ویژه انجام می شود. این سایت به طور آنلاین فعال بوده و در مرحله نخست باید روزمه را در اختیار آن قرار داد و در یکی از دو شرکت خدمات آرامکو یا شرکت برون مرزی آرامکو بررسی شده و در صورت تایید به بخش استخدام آرامکو در عربستان ارسال می شود.
مراحل جالب استخدامی در آرامکو
ميزنفت/ چالش استخدام های جدید شرکت ملی نفت این روزها به یکی از دغدغه های اصلی مدیران ارشد صنعت نفت تبدیل شده است؛ برخوردهای چندگانه و سلیقه ای در جذب نیروهای مورد نیاز سال هاست که وزارت نفت را در گرداب ناکارآمدی فرو برده است در حالی که شرکت معظم آرامکو با ضابطه مند کردن استخدام های خود، رویه ای جالب را در پیش گرفته که در مقایسه با nioc قابل توجه است.

 حدود ۸۵ درصد از نیروهای آرامکو در داخل و خارج از سرزمین عربستان، ملیتی سعودی داشته و ۱۵ دصد از کارکنان این شرکت از ۵۰ ملیت مختلف در آرامکو مشغول به کار هستند. این شرکت در سال ۲۰۰۵ جایزه توسعه و آموزش منابع انسانی سازمان توسعه و آموزش منطقه ای آسیا را به دلیل فعالیت با ۵۰ ملیت و موفقیت در کسب قابلیت های منابع انسانی کسب کرده است.

این شرکت حدود ۶۰ هزار نفر را در استخدام خود دارد و در ۱۱ کشور جهان نمایندگی رسمی دایر کرده است.استخدام در  آرامکو  و شرکت های برون مرزی آرامگو توسط سایتی ویژه انجام می شود. این سایت به طور آنلاین فعال بوده و در مرحله نخست باید روزمه را در اختیار آن قرار داد و در یکی از دو شرکت خدمات آرامکو یا شرکت برون مرزی آرامکو بررسی شده و در صورت تایید به بخش استخدام آرامکو در عربستان ارسال می شود.

پس از بررسی فرم های استخدام برای متقاضیان ارسال شده و پس از تکمیل آن، مرحله مصاحبه فرا می رسد. در یکی از این دو شرکت یاد شده، جلسه مصاحبه برگزار شده و در مرحله بعد جلسات آشنایی بر گزار می شود.

نکته جالب آنجاست که یک سوئیت کامل در یکی از هتل های هوستون برای فرد متقاضی و خانواده وی به همراه بلیط رفت و برگشت هواپیما رزرو شده تا متقاضی استخدام در این مدت بتواند شناخت بیشتری روی کار و شرکت های زیر مجموعه آرامکو کسب کند. از طرفی رفتارهای اجتماعی متقاضی نیز به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

پس از این مرحله، پیشنهاد استخدام مشروط با یک نامه پیشنهاد شغلی به متقاضی ارائه می شود که حقوق و دستمزد و تمامی مسائلی مرتبط با آن به دقت ذکر شده است. پس از قبول شرایط توسط متقاضی، یک« مشاور استقرار» برای وی تعیین شده تا سایر مراحل مانند تست پزشکی و گزینش های پایانی با کمک وی صورت گیرد.

البته این مشاور در مراحل بعدی نیز حضور دارد به طوری که تهیه ویزای عربستان یا هر کشور دیگری ، تحویل منزل مسکونی، به عهده گیری اسباب کشی و ثبت نام فرزندان در مدارس و جزئی ترین مسائلی که ممکن است دغدغه فکری متقاضی باشد توسط مشاور صورت می گیرد.
آرامکو ۱۰ اصل استخدامی را به متقاضیان ارائه می کند و در طول حضور فرد در این شرکت، عملکرد سالانه ان ها را با این اضول می سنجد. این ۱۰ اصل عبارتند از: سرآمدی، توجه به منابع انسانی، درستی و انصاف، ایمنی، کار گروهی، مسولیت پذیری، تعهد به شرکت، اعتماد، پاسخگویی و تعهد شهروندی.
در گزارش بعدی نحوه تعیین حقوق و تسهیلاتی که به کارکنان ارائه می شود را منتشر خواهیم کرد.
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 3361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.... گرچه شما بفكر صنعت نفت نبوده و نيستيد و بقول خودتان 80در صد كارمندان صنعت زيادي هستند به شما قول مي دهم با اين روند مديريت شما تا پايان دولت بي تدبير و نا اميد هيچ كسي براي شما نخواهد بود كه يك شير را هم باز و بسته كند .
زهرابپو رشهرکی
Iran, Islamic Republic of
کاریابی
درپالایشگا
عربستذن
علی رضا فیصل
United States
می خواهم به شرکت آرامکو کار کنم