۰

تداوم اظهار نظرهای اوپکی میرکاظمی

وزیر اسبق نفت با اشاره به برنامه عربستان برای مدیریت اوپک از کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران مطابق با برنامه‌های مصوب خبر داد و اعلام کرد: ایران باید پیشنهاد نشست فوق العاده اوپک را هر چه سریع تر مطرح کند.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از مهر، سید مسعود میرکاظمی درباره سقوط قیمت نفت در بازار های جهانی گفت: بحث کاهش قیمت نفت با یک شیب تندی در حال اتفاق است و سازمان های متولی هم فقط نظاره گر شده اند و این جای بحث دارد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اعلام اینکه در شرایطی که احتمال دسیسه از سوی عربستان و برخی کشورهای جهان وجود دارد تا ایران و روسیه و کشورهای انقلابی را بتوانند از این طریق تحت فشار قرار دهند، تصریح کرد: به ویژه عربستان که در این ماجرا نقش منفی را در منطقه بازی می کند و تلاش دارد تا اوپک را مدیریت کند، ما نباید این اجازه را به عربستان بدهیم اما دولت مردان فقط نظاره گر هستند.

وی با تاکید بر اینکه جلسه اضطراری اوپک با کاهش سقف تولید اعضا می‌تواند جلوی سقوط قیمت نفت را بگیرد اما درحال حاضر علی‌رغم آنکه قیمت نفت روند کاهشی شدیدی به خود گرفته از جلسه اضطراری اوپک خبری نیست ،گفت: تشکیل جلسه اضطراری اوپک ضروری است و معلوم هم نیست چرا دولت در این زمینه دارد کوتاهی می کند و چرا اقدام به موقعی انجام نمی دهد و بر تشکیل جلسه اضطراری اوپک پافشاری نمی کند.

وزیر اسبق نفت افزود: در صورتی که ایران می تواند به عنوان یک عضو تأثیرگذار در اوپک درخواست جلسه اضطراری را بکند و در سال های گذشته هم همین گونه بود به محض اینکه جلسه اضطراری تشکیل می شود و کاهش تولید را مطرح می کنند بر قیمت ها تأثیرمی گذارد چرا اقدام نمی کند جای سوال است که باید از سوی وزیر نفت به آن پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: معمولا هم ایران کمتر از سهم خود نفت تولید می کند و سهمیه بندی که در اوپک انجام شود برای ما اثرگذار نخواهد بود چرا که کاهش تولید بیشتر کشورهایی که مازاد تولید می کنند را شامل می شود و ما باید از این استقبال کنیم بریم به این سمت که تلاش بکنیم برای کاهش توید و اعلام همین موضوع در سطح جهانی باعث خواهد شد که از این روند تند کاهش قیمت بتوانیم جلوگیری کنیم اگر این روند ادامه پیدا کند حتما مشکلاتی را برای دولت بخصوص برای کنترل نقدینگی دارد مواجه خواهد شد.

نماینده مردم تهران ،ری ،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس یادآور شد: از لحاظ ارزش نیز ازسقوط قیمت نفت دو نگرانی وجود دارد هم از لحاظ میزان صادرات اهداف محقق نمی شود و هم قیمت نفت در حال سقوط است که در نهایت باعث می‌شود فشار بیشتری به پایه‌ پولی وارد شود.
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 3405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *