۰

هشدار وزیر نفت ونزوئلا درباره خطرات زیست محیطی شیل نفت

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: فناوری جدید آمریکا برای استخراج نفت برای کره زمین خطرناک بوده و آسیب جدی به آن می‌زند.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از «ال اونیورسال»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی سخنرانی خود در کاخ «میرافلورس» (مقر دولت ملی)، دولت آمریکا را به تخریب کره زمین متهم کرد.

مادورو اظهار داشت: دولت آمریکا در ۵ سال اخیر از فن‌آوری جدیدی برای استخراج نفت استفاده می‌کند و با استفاده از این فن‌آوری تولید خود را به میزان ۶۰ درصد افزایش داده است و این برای کره خاکی خطرناک است.

رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد: دولت آمریکا بازار را از نفت پر کرده و این نفت را با استفاده از فن‌ انفجار که به پایه‌های زمین آسیب می‌زند استخراج می‌کند؛ این فن برای جستجوی نفت بین صخره‌های عمیق با انجام انفجار صورت می‌گیرد و این برای کره زمین بسیار خطرناک است.

وی خاطر نشان کرد: ما به این اقدام دولت آمریکا اعتراض داریم زیرا با این کار به چشمه‌ها که منابع اصلی تامین آب رودخانه‌ها و آب مورد نیاز میلیونها نفر در آمریکا است آسیب وارد می‌کند.

مادورو گفت: آمریکا هم اکنون ۹ و نیم میلیون بشکه نفت خام در روز تولید می‌کند و این کار هدفمند است و می‌خواهد به کشورهای تولید کننده نفت آسیب بزند؛ عراق را که از بنیانگذاران اوپک است اشغال کرده، لیبی را از بین برد و ایران را تهدید می‌کند و اکنون به دنبال سرنگونی دولت ونزوئلا است.

وی تصریح کرد: هزینه استخراج نفت با این روش گران بوده و هر بشکه‌ای بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار تخمین زده می‌شود و آنها به خاطر خودشان و برای تولید نفت و گاز به کره زمین آسیب وارد می‌کنند.

مادورو همچنین از مطبوعات داخلی و بین‌المللی خواست تا به افشای این اقدام دولت آمریکا پرداخته تا کارشناسان زیست محیطی را از این فاجعه مطلع سازند.
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 3469
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *