۰

هشدار گازی آلمان

میز نفت - وزیر اقتصاد آلمان هشدار داد اگر توافق ترانزیت گاز اوکراین با روسیه پس از انقضا در اواخر سال آینده، تمدید نشود، آلمان ممکن است ناچار شود ظرفیت صنعتی را کاهش داده یا حتی به طور متوقف کند.
گاز روسیه | میز نفت
گاز روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رابرت هابک که معاون صدراعظم آلمان هم است، این هشدار جدی را روز دوشنبه در یک کنفرانس اقتصادی در شرق آلمان مطرح کرد و گفت: سیاستگذاران باید از ارتکاب اشتباه مشابه که فرض بگیرند اقتصاد بدون اقدامات احتیاطی برای تامین انرژی، آسیبی نخواهد دید، اجتناب کنند.

وی افزود: مقررات برای تقسیم بار کمبود احتمالی گاز در اروپای شرقی باید رعایت شود، یعنی آلمان برای جبران کمبود گاز در آنجا، باید گاز صادر کند و تولیدکنندگان بزرگترین اقتصاد اروپا ممکن است با محدودیت یا کاهش عرضه گاز روبرو شوند.

وزیر اقتصاد آلمان گفت:‌ هیچ سناریوی مطمئنی درباره این که اوضاع چطور پیش خواهد رفت، وجود ندارد. ظرفیت اضافی شامل پایانه گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) برنامه ریزی شده در کرانه شمالی آلمان که مخالفت مردم بومی و گروه‌های محیط زیستی را برانگیخته است، برای حفظ عرضه به آلمان شرقی و هم اروپای شرقی ضروری خواهد بود.

با وجود حمله نظامی گسترده نیروهای روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته، اوکراین از ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک این کشور به کشورهایی شامل اتریش، اسلواکی، ایتالیا و مجارستان‌ و دریافت هزینه آن، درآمد کسب می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق گزارشی که هفته گذشته از سوی "مرکز انرژی جهانی" منتشر شد، حتی اگر بخشی از عرضه پس از سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند، با توجه به عدم حمایت سیاسی، بعید است که توافق نامه فعلی ترانزیت تحت شرایط مشابه تمدید شود.




منبع : ایسنا 
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 35525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *