۰

تعمیرات پالایشگاه «الپالیتو» ونزوئلا توسط ایران

میز نفت -مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت گفت: کار تأمین قطعات و خدمات فنی و مهندسی پالایشگاه «ال‌پالیتو» بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن بیش از ۲ میلیون قطعه ساخت داخل به ونزوئلا ارسال کرده‌ایم.
پالایشگاه ال پالیتو | میز نفت
پالایشگاه ال پالیتو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، راهکارهای فعال‌سازی دیپلماسی انرژی در گفت‌وگوی ویژه خبری شامگاه سه‌شنبه (۲۳ خردادماه) با حضور محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت بحث و بررسی شد.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی  در این برنامه اظهار داشت: در شرایط کنونی که کشور با تحریم‌های پرشمار روبه‌روست، دو کار ویژه «تأمین امنیت تقاضای نفت» و «سهم بازار»، همچنین متنوع کردن ابزارهای اقدام کشور در حوزه‌های صادرات منابع و خدمات فنی و مهندسی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

محمدصادق جوکار افزود: در حوزه سهم بازار باید ابتدا رویکردها و جهت‌گیری‌ها عوض می‌شد تا سازوکارهای امنیت تقاضا ایجاد شود. در حوزه متنوع‌سازی ابزار هم شرایطی ایجاد کردیم تا پالایشگاه‌هایی را که در عرصه بین‌المللی هستند روزآمد و تعمیرات دوره‌ای کنیم تا این پالایشگاه‌ها سهم مصرف نفت خود را به جمهوری اسلامی تخصیص دهند.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی درباره بازارسازی در حوزه نفتی توضیح داد: برای اینکه سهم بازار نفت کشور در بین‌الملل امن باشد باید بازار را در دیگر کشورها فراهم کنیم. در این بخش روش‌های نه‌گانه‌ای در وزارت نفت تدوین شده است و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط و وزارت نفت و امور خارجه وجود دارد.

جوکار ادامه داد: ما وارد حوزه‌ای شده‌ایم که هم برای نفت‌خام بازار ایجاد کنیم، هم صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

*۷۰ درصد تعمیرات پالایشگاه «الپالیتو» در ونزوئلا از سوی ایران انجام شد

فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت نیز در این برنامه درباره بازسازی و انجام تعمیرات دوره‌ای و نگهداری پالایشگاه ونزوئلا از سوی ایران اظهار کرد: کار تأمین قطعات و خدمات فنی مهندسی پالایشگاه «الپالیتو» در ونزوئلا از سوی ایران انجام شده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن  بیش از ۲ میلیون قطعه ساخت داخل به ونزوئلا ارسال کرده‌ایم.

وی درباره پالایش فراسرزمینی توضیح داد: ایران به‌عنوان کشور نفتی مدت طولانی تحت تحریم است، با وجود این توانسته سهم خود را در بازار بین‌الملل حفظ کند و صنایع نفتی را سرپا نگه دارد. این تجربه خوبی بود برای کشورهایی که تحت این محدودیت قرار می‌گیرند تا مسیرهای دور زدن تحریم را به آنها بیاموزیم و این ظرفیت سبب شد در ونزوئلا کار کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ادامه داد: نکته دوم این است که باید سبد اقتصادی نفت را در دنیا پیدا کنیم و خدمات فنی و مهندسی را به سایر کشورها ببریم و آن را به درآمد تبدیل کنیم.

احمدی گفت: ایران و ونزوئلا دو کشور نفتی هستند و مخلوط نفت‌خام آنها با هم اقتصاد دو کشور را بهبود می‌بخشد.



منبع : فارس 
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 35536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *