۰

ضرر 700 هزار بشکه ای پمکس

میز نفت - شرکت نفتی دولتی مکزیک (پمکس) برآورد کرد آتش سوزی مرگبار در یک سکوی نفتی فراساحلی در بخش جنوبی خلیج مکزیکو، باعث از دست رفتن ۷۰۰ هزار بشکه تولید نفت شده است.
آتش سوزی | میز نفت
آتش سوزی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آتش سوزی اوایل روز جمعه در سکوی نو اوچ ای میدان نفتی کانتارل شرکت پمکس آغاز شد و سپس به مجتمع فشرده سازی گسترش یافت و باعث مرگ دو تن شد. آتش سوزی از آن زمان کنترل شده اما به گفته اوکتاویو رومرو، مدیرعامل پمکس، یک نفر همچنان مفقود است.

رومرو از طریق حساب توییتری پمکس اعلام کرد: امروز ۷۰۰ هزار بشکه تولید نفت از دست رفت زیرا ما عملا همه چاه‌های این منطقه را بستیم. این مدیر افزود: تا بعدازظهر شنبه، ۶۰۰ هزار بشکه از تولید، ازسرگرفته شد.

پمکس اعلام کرد جستجوگران همچنان به دنبال فردی هستند که پس از آتش سوزی در کانتارل، مفقود شده است. این میدان روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و یکی از پربازده‌ترین میادین جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، پمکس در سال‌های اخیر با چند حادثه صنعتی در بزرگترین منطقه تولیدی خود روبرو شده است. عمده تولید نفت مکزیک که حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز است، از آب‌های عمیق خلیج مکزیکو استخراج می‌شود.



منبع : ایسنا 
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 35673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *