۰

هشدار گازی توتال به اروپا

میز نفت - مدیرعامل شرکت توتال انرژی طی اظهاراتی هشدار داد که اتحادیه اروپا ممکن است در زمستان امسال با کمبود گاز مواجه شود.
توتال | میز نفت
توتال | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال انرژی، روز یکشنبه در سخنرانی خود در نشست اقتصادی "اکس آن پروانس"، هشدار داد که اتحادیه اروپا ممکن است در زمستان امسال با محدودیت‌های عرضه گاز مواجه شود.

به گفته پویان، حتی اگر ظرفیت ذخیره‌سازی گاز در این منطقه تا شروع دوره سرما کامل باشد، ممکن است این ذخیره برای یک زمستان سرد کافی نباشد.

وی هشدار داد: در مورد گاز، ظرفیت ذخیره‌سازی گاز در ماه اکتبر پر خواهد بود، اما اگر زمستان در اروپا سرد باشد، این ذخایر برای پاسخگویی به تقاضا در این قاره در طول فصل زمستان کافی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت توتال انرژی تصریح کرد که اگرچه این لزوماً به این معنا نیست که اتحادیه اروپا با کمبود گاز مواجه خواهد شد، اما این بلوک احتمالاً مجبور خواهد شد منابع اضافی را با قیمت‌های بالاتر وارد کند.

وی افزود: در بازاری که همه چیز به عرضه و تقاضا بستگی دارد، قیمت‌های دوستانه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، پس از آغاز جنگ اوکراین و تحریم‌های ضدروسی متعاقب آن، اتحادیه اروپا در تلاش بوده است تا وابستگی خود را به گاز روسیه کاهش دهد، گازی که قبلاً تقریباً نیمی از کل واردات گاز این بلوک را تشکیل می‌داد.

در نتیجه، دولت‌های اروپایی واردات گاز طبیعی مایع (LNG) را افزایش دادند که بیشتر آن از ایالات متحده وارد شده است.

به گفته پویان، اتحادیه اروپا در سال 2022، 64 درصد از صادرات ال‌ان‌جی آمریکا را به خود اختصاص داد و این رقم را نسبت به سال 2021 بیش از دو برابر افزایش داد.

با این حال، به گفته پویان، انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایالات متحده ممکن است صادرات ال‌ان‌جی این کشور را تحت تأثیر قرار بدهد و می‌تواند برای جلوگیری از افزایش قیمت سوخت در بازار داخلی آمریکا این صادرات محدود شود.

وی هشدار داد: اگر جمهوری‌خواهان تصمیم بگیرند صادرات را متوقف کنند، خطر سیستماتیک بزرگی وجود دارد. به طور کلی، پویان خاطرنشان کرد که عاقلانه است که به صرفه جویی در انرژی ادامه دهیم تا از کمبود در زمستان آینده جلوگیری کنیم.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 35686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *