۰

پیشنهاد گازی ژاپن

میز نفت - ژاپن قصد دارد ایجاد ذخایر جهانی گاز طبیعی مشابه ذخایر اضطراری که در بخش نفت وجود دارد، را برای کمک به اجتناب از کمبودهای آتی و تثبیت قیمت‌ها، پیشنهاد کند.
گاز | میز نفت
گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت ژاپن پیشنهاد خواهد کرد که آژانس بین‌المللی انرژی، باید یک ساختار ذخیره‌سازی گاز برای کشورهای عضو ایجاد کند. منابع آگاه که مایل نبودند نامشان فاش شود، اظهار کردند: این پیشنهاد در زمان برگزاری کنفرانس روز سه شنبه در توکیو مطرح خواهد شد.

وزارت بازرگانی ژاپن که یکی از سازمان دهندگان کنفرانس تولیدکننده-مصرف کننده ال‌ان‌جی با آژانس بین‌المللی انرژی است، در این باره اظهارنظر نکرد.

دولت ژاپن می‌خواهد پیشنهاد تشکیل ذخایر گاز در برنامه نشست وزیران آژانس بین‌المللی انرژی در فوریه، گنجانده شود. آژانس بین‌المللی انرژی در حال حاضر، کشورهای عضو از جمله آمریکا و ژاپن را مستلزم کرده است ذخایر اضطراری نفت معادل ۹۰ روز واردات را داشته باشند و پیشنهاد ژاپن، ایجاد یک استراتژی مشابه برای گاز را مد نظر دارد.

حمله نظامی روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، بازارهای گاز سرتاسر جهان را ملتهب کرد و باعث افزایش سرسام آور قیمت‌ها شد و نگرانی‌ها نسبت به امنیت تامین سوخت را برانگیخت. در نشست گروه هفت که اوایل امسال برگزار شد، ژاپن و آلمان خواستار گنجانده شدن زبانی شدند که راه را برای سرمایه‌گذاری دولتی در بخش گاز هموار کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر اهداف ذخیره سازی گاز طبیعی دارند اما یک چارچوب جهانی در این خصوص، هنوز وجود ندارد. ذخیره سازی سوخت برای مدت طولانی برای کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی که معمولا گاز طبیعی را به شکل گاز طبیعی مایع نگه می‌دارند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.



منبع : ایسنا 
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 35709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *