۰

آمریکا به دنبال کاهش قیمت نفت

میز نفت -وزیر انرژی آمریکا با بیان این که نوسان، همچنان بر بازارهای نفت تاثیرگذار است، بار دیگر خواستار عرضه بیشتر شد و گفت می‌خواهیم قیمت پایین بیاید.
نفت آمریکا | میز نفت
نفت آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جنیفر گرانهولم درباره وضعیت بازارهای نفت، به شبکه سی ان بی سی گفت: ‌تردیدی وجود ندارد که فضای پرنوسانی وجود دارد. وزیر انرژی آمریکا اضافه کرد که احساسات زیادی در این بازارها وجود دارد و بنابراین ما نگرانی عمیقی درباره روند اوضاع داریم.

گرانهولم خواستار عرضه بیشتر نفت برای کمک به کاهش قیمت شد و گفت: می‌خواهیم عرضه بیشتری را مشاهده کنیم. هنگامی که قیمت‌ها خیلی بالا می‌روند، اوضاع خطرناک می‌شود. تصور می‌کنم روند محتاطانه، تضمین این است که حمل و نقل برای مردم، مقرون به صرفه می‌ماند و البته این روند به معنای آن خواهد بود که تضمین کنیم عرضه، باثبات است.

بعضی از اعضای گروه اوپک پلاس، در اقدامی داوطلبانه، تولید نفت خود را مجموعا ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۴ محدود نگه خواهند داشت. علاوه بر این، عربستان سعودی و روسیه، کاهش داوطلبانه بیشتری را برای ماه‌های ژوییه و اوت اعلام کرده اند. عربستان سعودی، تولید خود را در این دو ماه به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد و روسیه هم صادرات نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد.

قیمت بالای نفت همچنان برای دولت آمریکا، یک چالش باقی مانده و پایین بردن هزینه‌ها برای بایدن، یک اولویت مانده است.

گرانهولم خاطرنشان کرد ما می‌خواهیم قیمت نفت کاهش پیدا کند. رئیس جمهور واقعا به تاثیر قیمت بالا بر زندگی افرادی که باید به سر کار بروند و قادر به تامین هزینه بالاتر سوخت نیستند، متمرکز شده است.

آمریکا هموار خواستار قیمت پایین سوخت بوده تا از فشار بر مصرف کنندگان عادی کاسته و تورم را کنترل کند. واشنگتن مکررا از تولیدکنندگان اوپک پلاس خواسته است با افزایش تولید، از اقدامات این کشور حمایت کنند. این درخواست‌ها در اکتبر سال گذشته، به جنگ لفظی میان آمریکا و عربستان سعودی منتهی شد.

آمریکا اکنون شاهد کاهش نرخ تورم است و شاخص قیمت مصرف کننده در ژوئن، رشد سه درصدی بر مبنای سال به سال داشت.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، وزیر انرژی آمریکا همچنین بر اهمیت گذار به سوی انرژی تجدیدپذیر تاکید کرد که یکی از موضوعات مهم نشست انرژی امسال گروه ۲۰ بود.

اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ که در هند دیدار کردند، روز شنبه در پی مخالفت بعضی از کشورهای تولیدکننده، نتوانستند در خصوص حذف استفاده از سوخت‌های فسیلی به توافق جامع دست پیدا کنند.



منب : ایسنا 
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 35733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *