۰

تصمیم اوپک تغییری نکرد

میز نفت - کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که در روز جمعه برگزار شد تغییری در سیاست تولید این گروه ایجاد نکرد.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس وزارتی روز جمعه هیچ تغییری در سیاست فعلی تولید ایجاد نکرد. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که تمدید کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای عربستان در ماه سپتامبر به افزایش قیمت نفت کمک کرده است.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که در روز جمعه برگزار شد، می‌تواند در صورت لزوم خواستار برگزاری نشستی بین اعضای اوپک و متحدانش در این ائتلاف شود.

قیمت نفت بیش از 14 درصد در ماه ژوئیه نسبت به ماه گذشته افزایش داشته که بزرگترین افزایش ماهانه از ژانویه سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد. این افزایش قیمت را می‌توان نتیجه کاهش عرضه و افزایش تقاضا دانست که از نگرانی در مورد بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی و آسیب دیدن رشد اقتصاد پیشی گرفته است.

در بیانیه اوپک پس از این اجلاس آمده است:«این کمیته همچنان از نزدیک شرایط بازار را بررسی خواهد کرد و از تمام اعضا می‌خواهد کاملاً به تعهدات خود در قبال کاهش تولید پایبند باشند».

عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده اوپک در روز پنجشنبه اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را یک ماه دیگر و در ماه سپتامبر هم ادامه خواهد داد و احتمال تمدید دوباره آن یا افزایش میزان کاهش تولید وجود دارد. نفت در روز جمعه حدود 86 دلار معامله می‌شد که بالاترین رقم از اوایل آوریل بود.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم کمی پس از اطلاعیه عربستان اعلام کرد کشورش صادرات نفت خود را 300 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر پایین می‌آورد.الجزایر که تولید خود را 20 هزار بشکه در روز به صورت داوطلبانه در ماه اوت کاهش داده بود، هنوز مشخص نکرده آیا این کاهش تولید را در ماه سپتامبر ادامه خواهد داد یا نه.ائتلاف اوپک پلاس در نشست خود در ماه ژوئن اعلام کرد کاهش تولید را در 2024 ادامه خواهد داد.

کل کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس حالا به 3.66 میلیون بشکه در روز می‌رسد یعنی 3.6 درصد از تقاضای جهانی.جلسه آینده کمیته نظارتی اوپک پلاس در چهارم اکتبر تشکیل خواهد شد.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 35797
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *