۰

چین نفت بیشتری وارد کرد

میز نفت - آمار گمرکی نشان داد واردات نفت به چین در ماه اوت که پالایشگاه‌ها به ذخیره سازی پرداخته و برای بهره‌مندی از سود بیشتر از صادرات سوخت، نرخ پالایش را بالا بردند، افزایش یافت.
چین | میز نفت
چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار اداره کل گمرک نشان داد چین در ماه میلادی گذشته، ۵۲.۸ میلیون تن معادل ۱۲.۴۳ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است. طبق محاسبات رویترز، این سومین نرخ روزانه بالای واردات نفت به چین بوده است.

بر پایه آمار گمرکی، واردات نفت به چین در اوت نسبت به ژوئیه، ۲۰.۹ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰.۹ درصد افزایش داشت. واردات نفت به چین در هشت ماه نخست سال میلادی جاری، با ۱۴.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۳۷۹ میلیون تن رسید.

واردات نفت به چین از سال میلادی گذشته و از زمانی که تقاضای داخلی برای سوخت دیگر با محدودیت های گسترده برای مقابله با کرونا، سرکوب نمی شود، افزایش پیدا کرده است.

شو پنگ - تحلیلگر محصولات پالایش شده در شرکت مشاوره کالای جی ال سی - در این باره گفت: نرخ تولید پالایشگاه‌ها به طور مداوم در حال افزایش است و حاشیه سود صادرات دیزل خوب است و صادرات بالاتر دیزل ادامه خواهد داشت.

این تحلیلگر با اشاره به تقاضای داخلی بالاتر، گفت: ماه اوت، فصل اوج تقاضا برای بنزین در تعطیلات تابستانی است و از آنجا که این اولین دوره تعطیلات پس از پاندمی کووید است، تقاضای بالایی برای سفر وجود دارد.

با این حال، چشم انداز کلی اقتصاد چین به دلیل ضعف بخش املاک و کاهش مصرف داخلی که تقاضا برای سوخت را کمتر کرده، تاریک است.

به گفته تحلیلگران، فضای ضعیف اقتصاد کلان به همراه فعالیت‌ قوی پالایشگاه‌ها، نشان می‌دهد که چین در ماه گذشته، به ذخیره سازی نفت اقدام کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های گمرک نشان می‌دهد که چین در ماه اوت، ۱۰.۸۶ میلیون تن گاز طبیعی وارد کرده که ۲۲.۷ درصد در مقایسه با ۸.۸۵ میلیون تن در اوت سال گذشته، افزایش یافته است.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 35957
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *