۰

افزایش درآمد گازی روسیه

میز نفت -درآمد نفت و گاز روسیه که حدود یک سوم از درآمدهای بودجه فدرال را تشکیل می دهد، در سپتامبر به ۷۳۳ میلیارد روبل می رسد که ۱۴ درصد بالاتر از اوت است.
نفت و گاز روسیه | میز نفت
نفت و گاز روسیه | میز نفت
به گزارش ایسنا، درآمد نفت و گاز روسیه در سپتامبر سال میلادی گذشته، ۶۸۸ میلیارد روبل بود.محاسبات رویترز بر مبنای اطلاعات منابع صنعتی و آمار رسمی تولید نفت و گاز، پالایش و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی روسیه، نشان می دهد این رشد منعکس کننده افزایش ماه به ماه ۲۴ درصدی درآمدهای حاصل از مالیات بر استخراج مواد معدنی به ۱.۱ تریلیون روبل است.

درآمد خالص روسیه کمتر از درآمد مالیاتی است زیرا بخشی از این پول در راستای مکانیزم دامپینگ، به شرکت ها برگردانده می شود تا در شرایطی که قیمت صادرات سوخت بالاست، عرضه به بازار داخلی را حفظ کنند.

طبق محاسبات رویترز، تحت مکانیزم دامپینگ، انتظار می رود حدود ۲۷۸ میلیارد روبل در سپتامبر، به پالایشگاه ها برگردانده شود.

درآمد حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالا محور روسیه و تامین مالی عملیات نظامی در اوکراین، اهمیت زیادی دارد. وزارت دارایی روسیه قرار است اطلاعات مربوط به درآمد بودجه از فروش نفت و گاز را اوایل اکتبر، منتشر کند. این وزارتخانه پیش بینی می کند درآمدهای امسال، به میزان ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده و به ۸.۹۴ میلیارد روبل برسد و کسری بودجه حدود سه تریلیون روبل شود که با دو درصد تولید ناخالص داخلی برابر است.

در این بین، منابع آگاه به رویترز گفتند: دولت روسیه برای مقابله با کمبود سوخت، سرگرم بررسی اعمال تعرفه صادرات ۲۵۰ دلار در هر تن برای انواع فرآورده های نفتی از اول اکتبر تا ژوئن سال ۲۰۲۴ است. خبرگزاری های روسیه جمعه گذشته افزایش احتمال تعرفه صادرات سوخت را گزارش کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، تعرفه صادرات محصولات سبک و دیزل در حال حاضر حدود ۶.۴ دلار در هر تن است و تعرفه صادرات نفت خام و هزینه صادرات محصولات نفتی سنگین در سپتامبر، ۲۱.۴ دلار در هر تن بود.
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 36018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *