۰

سهم کشورهای تامین کننده گاز وارداتی اروپا

میز نفت - سهم کشورهای تامین کننده گاز وارداتی اروپا | سقوط ۲۱ درصدی سهم روسیه و افزایش سهم آمریکا در یک سال اخیر را شاهد هستید.
به گزارش میز نفت،  کاخ سفید در تصمیم جنجال برانگیزی اعلام کرد تائید مجوزهای جدید صادرات برای گاز طبیعی مایع شده یا ال‌ان‌جی را متوقف خواهد کرد. توقف صدور مجوز شامل پروژه‌های تحت ساخت یا در حال فعالیت نخواهد شد اما ممکن است بعضی از پروژه‌های عظیمی که قرار بود تا پایان دهه جاری و پس از آن، راه اندازی شوند را به تاخیر بیاندازد.

حتی قبل از این که توقف صدور مجوز صادرات جدید ال‌ان‌جی در آمریکا، خریداران جهانی را شوکه کند، وابستگی سریع اروپا به ال‌ان‌جی آمریکا، شاید بروکسل را به فکر انداخته بود. در عرض یک مدت کوتاه، آمریکا سهم قابل ملاحظه‌ای از تامین گاز اروپا را به دست آورد و سهم گاز روسیه از بازار اروپا را کمتر کرد.

صادرات ال‌ان‌جی آمریکا، اکنون در نیمی از واردات ال‌ان‌جی به اروپا سهم دارد و انتظار می‌رود سهم آن افزایش بیشتری پیدا کند. با در نظر گرفتن گازی که از طریق خط لوله به اروپا ارسال می‌شود، آمریکا پس از نروژ، دومین تامین کننده بزرگ گاز طبیعی اروپاست.

هر چند آمریکا با نفوذ اقتصادی و ثبات سیاسی نسبی، یکی از متحدان بزرگ اروپا در گروه هفت به شمار می‌رود اما وابستگی بیش از حد و اندازه به یک کشور دوست هم ریسک‌هایی را به همراه دارد. تصمیم اروپا برای واردات ال‌ان‌جی آمریکا به منظور حذف گاز روسیه، به معنای آن است که امنیت انرژی این منطقه متکی به عواملی خارج از کنترلش مانند فصل توفان‌های آتلانتیک یا بازی‌های سیاسی در واشنگتن دی سی است.

سهم کشورهای تامین کننده گاز وارداتی اروپا - میز نفت
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 36120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *