۰
دردسر جدید زنگنه

دکلی که پیدا نشد!

ما کتبا از وزیر نفت در این زمینه توضیح خواستیم و در حال خاضر باید توضیحات لازم از سوی وزیر به مجلس داده می شد.
دکلی که پیدا نشد!
به گزارش «ميزنفت»، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با  بولتن نیوز با اشاره به ماجرای دکل نفتی که سه سال پیش به مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از یک شرکت ترک خریداری شده اما اطلاعی از سرنوشت آن نیست و نمایندگان در همین زمینه از وزیر نفت توضیح خواستند، گفت: ما کتبا از وزیر نفت در این زمینه توضیح خواستیم و در حال خاضر باید توضیحات لازم از سوی وزیر به مجلس داده می شد.

وی با اشاره به تعطیلی مجلس در هفته جاری تصریح کرد: طبق ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس وزیر نفت ۱۰ روز مهلت داشت تا پاسخ لازم را بدهد و این وقت به اتمام رسیده است. البته با توجه به اینکه مجلس هفته جاری تعطیل بود ما از دادن و یا ندادن پاسخ وزیر نفت مطلع نیستیم.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما همچنان منتظر پاسخ وزیر نفت در این زمینه هستیم و از روز شنبه پیگیری لازم را انجام خواهیم داد و امیدواریم وزیر نفت هم در این مدت زمان پاسخ داده باشد و هم پاسخ وی برای نمایندگان قانع کننده باشد.

قاضی پور پیش از این، در همین زمینه به خبرنگار بولتن نیوز اینگونه گفته بود که بعد از اطلاع اینجانب از موضوع مفقود شدن دکل نفتی، آنرا مصداق ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس یعنی عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط وزیر نفت دانستم که بلافاصله موضوع را به اتفاق تعدادی از نمایندگان مجلس پیگیر شدم و ماجرای این دکل نفتی را از طریق هیأت رئیسه مجلس پیگیری کردم.

بر اساس این ماده هرگاه حداقل ۱۰ ‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

طبق این ماده کمیسیون حداکثر ظرف ۱۰ ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. بعد از پیگیری اینجانب موضوع مذکور به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع شد که اینجانب به آقای مروی رئیس این کمیسیون مراجعه کردم و خواستار پیگیری آن و توضیح وزیر نفت در این زمینه شدم.

وزیر نفت باید در خصوص ماجرای دکل نفتی مذکور کتبا به کمیسیون انرژی پاسخ دهد.

کمیسیون انرژی مجلس نهایتا باید هفته آینده پاسخ وزیر و گزارش خود را به ما اعلام کند. کمیسیون از نمایندگان متقاضی دعوت و پاسخ وزیر را اعلام می کند.

اگر نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشوند، کمیسیون باید گزارش خود را به صحن مجلس ارائه کند که در آن صورت از صحن مجلس رای گیری می شود که اگر توضیحات وزیر قانع کننده نباشد و اکثر نمایندگان با رای خود اعلام کنند که قانع نشدند، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

ما از این موضوع نمی گذریم و باید تکلیف این دکل نفتی روشن شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد باید قوه قضائیه با متخلفین بشدت برخورد کند.

 دکل نفتی "دین" در سال ۹۰ از یک شرکت ترک به قیمت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی ۷۸ میلیون دلار خریداری شد. اما اطلاعی از سرنوشت این دکل نیست و نمایندگان در همین زمینه از وزیر نفت سوال کرده و خواستار پاسخگویی وزیر شدند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان، اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان، سید محمد بیاتیان نماینده بیجار، نادر قاضی‌پور و جواد جهانگیرزاده نمایندگان ارومیه، موید حسینی صدر نماینده خوی، علیرضا محجوب و علی اصغر زارعی نمایندگان تهران، سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان، علیرضا سلیمی نماینده محلات، سیدشریف حسینی نماینده اهواز و علی علیلو نماینده شبستر از جمله نمایندگانی هستند که خواستار توضیح وزیر نفت در این زمینه شدن
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 3613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *