۰

واکنش نفتی کندی به ایلان ماسک

میز نفت - رابرت اف کندی، برادر زاده جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا در توییتی، به پست ایلان ماسک واکنش نشان داد و نوشت: دلیل این تعداد پایگاه‌های آمریکایی در اطرف ایران این است که خداوند نفت ما را زیر پای این کشورها قرار داده است.
به گزارش میز نفت، به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران همه این دستاوردهای ایالات متحده در حوزه انرژی باعث آن نمی شود تا کاخ سفید نسبت به تحولات در خاورمیانه به عنوان قلب انرژی جهان بی توجه  باشد. در واقع تحولات در اقتصاد جهانی در یک دهه اخیر و عقب ماندگی رشد این کشور از رقبایی همچون چین، اتحادیه اروپا و هند موجب شده است تا واشنگتن این بار کشورهای نفت خیز منطقه را  ابزار خود برای کنترل رشد و پیشرفت رقبا تعریف کند. بازی کردن با قیمت انرژی و بالابردن قیمت نفت به روش های گوناگون سیاسی و امنیتی موجب می شود که از سرعت رشد رقبای آمریکا به شدت کاسته شود. این امر موجب می گردد واشنگتن فرصت کافی برای تقویت بنیه اقتصادی خود و تثبیت جایگاه در عرصه بین الملل به دست آورد و مانع از هر گونه نقش آفرینی دیگر رقبا به ویژه چین در آینده نزدیک شود.

روزنامه «فایننشال تایمز» چند روز قبل در گزارشی به صورت تلویحی نگرانی کاخ سفید در مورد جایگاه جهانی رقبا مخصوصا چین را متذکر شد و نوشت پنتاگون از مدتی قبل به مقامات آمریکایی در مورد افزایش نفوذ پکن در کشورهای خاورمیانه هشدار داد و عنوان داشت که این تلاش ها ممکن است به همکاری های دفاعی میان واشنگتن و متحدان منطقه ای آن آسیب وارد کند.

«مایکل مولروی» از مقامات ارشد پنتاگون در امور خارومیانه اعتقاد دارد نگرانی پنتاگون از آن جهت است که چین در حال تضعیف برتری ایالات متحده در جهان از جمله در حیطه نظامی و مخصوصا در خاورمیانه است.  پکن با استفاده از سرمایه گذاری های خود اهرم اقتصادی اجبارکننده ای را بر این کشورها ایجاد می کند. این برنامه ها و پذیرش آن از سوی کشورها، برتری و چارچوب همکاری آن ها با آمریکا را از بین می برد. احداث جاده ابریشم جدید با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد دلاری چین قدرت رقابت در خور توجهی را در برابر ایالات متحد به پکن اعطا می کند.

واکنش نفتی کندی به ایلان ماسک - میز نفت
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 36219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *