۰
اسناد مهمی که منتشر شد:

وضعیت وحشتناک شرکت های نفتی

میز نفت - نگاهی به صورت های مالی شرکت های نفتی دولتی نشان می دهد شرکت پایانه های نفتی طی یک سال فقط 11 میلیون تومان سود اعلام کرده است!
صورت مالی | میز نفت
صورت مالی | میز نفت
به گزارش میز نفت، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با انتشار مطلبی با عنوان "گام دیگر برای نظارت 85 میلیونی" در توییتر، اعلام کرد: طبق وعده همه شرکت‌ های دولتی شفاف می‌شود. با افزایش ۳ برابری نسبت به سال اول دولت، صورت مالی 1000 شرکت دولتی (287 مورد برای اولین بار) به دستور رئیس‌جمهور منتشر شد. شفافیت پیش‌نیاز مقابله با ناکارآمدی و فساد است.

بورس پرس نوشته است: بررسی چند نمونه از صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در کدال نشان از سود و زیان جالبی دارد. به طوری که شرکت‌های مناطق آزاد ویژه اقتصادی و پایانه های نقتی ایران فقط یک و 11 میلیون تومان سود اعلام کرده اند و سود شرکت‌های نفت و گاز پارس، نفت فلات قاره، مناطق نفت خیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت هم دو میلیارد تومان بود.

بیشترین سود اعلامی هم به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو با 72 و 50 هزار میلیارد تومان تعلق داشت. در این میان، شرکت‌های  بازرگانی دولتی و ملی پخش و پالایش با 80 و 33 هزار میلیارد تومان زیان در صدر ایستاده‌اند.
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 36223
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *