۰

هشدار آمریکا به نفتکش‌های حامل نفت روسیه

میز نفت- نامه‌های ناگهانی وزارت خزانه داری آمریکا به شرکت‌های نفتکش درباره نقض احتمالی مکانیزم سقف قیمت نفت گروه هفت برای تجارت نفت روسیه، شامل هشدار نسبت به عدم رعایت این مقررات بوده است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، این نامه‌ها که هفته گذشته توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ارسال شدند، تغییر لحن نظارتی آمریکا را نشان می‌دهد زیرا واشنگتن و متحدانش، پیش از این رویکرد ملایم برای اجرای مکانیزم سقف قیمت داشتند.

دو مالک کشتی که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند: تلاش خواهند کرد هدف وزارت خزانه‌داری را پیش از تصمیم‌گیری درباره حمل دوباره نفت روسیه، درک کنند. یکی از آنها اعلام کرد سیگنال‌های قوی از سوی رگولاتورها، مالکان نفتکش‌ها را تشویق کرده بودند تصور کنند داشتن گواهی رعایت مقررات، کافی است.

نگرانی رگولاتورها در گذشته این بود که مختل شدن جریان عظیم صادرات روسیه، باعث بالاتر رفتن قیمت‌ها شود. اکنون به نظر می‌رسد که رشد درآمد نفتی مسکو، کمک کرده است هزینه‌های مالی جنگ در اوکراین را تامین کند و بی‌اعتنایی به این موضوع، برای غربی‌ها دشوار شده است.

تقریبا همه گریدهای نفتی که از سوی روسیه فروخته می‌شوند، بالاتر از سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه بودند که توسط گروه هفت برای فروش نفت این کشور تعیین شده است. نفت اورال روسیه با وجود عقب نشینی از رکورد بالایی که در هفته‌های اخیر داتش، همچنان بالاتر از قیمت ۶۰ دلار مانده است.

به صورت تئوری، این امر باید مانع از ارائه خدمات از جمله تامین مالی، حمل و بیمه محموله‌ها توسط شرکت‌های کشورهای عضو گروه هفت شود اما بسیاری از آنها به ارائه این خدمات ادامه دادند زیرا به تضمین مقامات اجرایی متکی بودند که اسناد کافی از جمله گواهی مبنی بر خرید محموله‌ها زیر قیمت ۶۰ دلار، ارائه دهندگان خدمات را از تحریم‌ها مصون نگه می‌دارد.

با این حال، هفته جاری مشخص شد که وزارت خزانه داری به حدود ۳۰ شرکت که حدود ۱۰۰ نفتکش را در حدود ۱۲ مکان کنترل می‌کنند، نامه‌ای درباره لزوم رعایت سقف قیمت نوشته است.

دو بیمه‌گر هم گفتند لحن مکالمات مقامات در هفته‌های اخیر، تغییر کرده و اجرای سخت گیرانه‌تر مقررات را نشان می‌دهد.آمریکا و انگلیس در در هفته‌های اخیر، اجرای مقررات سقف قیمت را با سخت گیری بیشتری، دنبال کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا ماه گذشته دو کشتی را به دلیل حمل محموله‌های روسیه که مکانیزم سقف قیمت را نقض کرده بودند، در لیست سیاه قرار دارد. یکی از این کشتی‌ها که توسط اکسون موبیل اجاره شده بود، اکنون سه هفته است که در خلیج مکزیکو مستقر شده است.




منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 36345
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *