۰

ژاپن به دنبال قراردادهای جدید گازی

میز نفت - دولت ژاپن از واردکنندگان گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) خواست برای تضمین امنیت انرژی، قراردادهای جدید بلندمدت منعقد کنند.
ال‌ان‌جی | میز نفت
ال‌ان‌جی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بلومبرگ به نقل از منابع مطلع نوشت: وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن با خریداران ژاپنی و همچنین تامین کنندگان خارج از کشور دیدار کرده است تا از آنها برای امضای قراردادهای بلندمدت ال‌ان‌جی درخواست کند. این تلاش در راستای ایزوله نگه داشتن ژاپن در برابر شوک‌های عرضه در آینده و همچنین تحریم‌های بالقوه سخت گیرانه‌تر علیه صادرات سوخت روسیه انجام می‌شود.

این اقدام گام دیگری از سوی ژاپن تا اطمینان حاصل کند که تولیدکنندگان و صنایع برق در بحبوحه گذار به سوی منابع پاک‌تر، گاز کافی دارند. تحرکات جدید دولت ژاپن پس از آن صورت می‌گیرد که رقبای اروپایی و آسیایی در ماه‌های اخیر، چندین قرارداد ۲۷ ساله با قطر امضا کردند که سوالاتی را پیرامون تعهدات اقلیمی آنها برانگیخت.

یک مقام وزارت بازرگانی ژاپن گفت: این کشور همچنان به قراردادهای بلندمدت برای تامین انرژی پایدار نیاز خواهد داشت که باید با خرید در بازار معاملات نقدی، متعادل شود. این مقام اظهار کرد: دنبال کردن اهداف کربن خنثی هم باید به موازات آن انجام شود.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط سازمان امنیت فلزات و انرژی ژاپن، قراردادهای خرید بلندمدت سالانه ال‌ان‌جی توسط خریداران ژاپنی تا سال ۲۰۳۰، کاهش ۳۰ درصدی در مقایسه با سطح سال ۲۰۲۲ خواهد داشت و به ۵۵ میلیون تن می‌رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حمله نظامی روسیه به اوکراین در سال میلادی گذشته، بازارهای گاز در سراسر جهان را دچار شوک کرد و به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها منتهی شد و نگرانی‌هایی نسبت به امنیت سوخت را برانگیخت.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 36412
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *