۰

سهاماداران پالایشی بخوانند

میز نفت - مجمع تشخیص مصحلت نظام با مصوبه مجلس مبنی بر تکلیف پالایشگاه های بورسی و دولتی به تحویل قیر رایگان به دولت موافقت کرد.به این ترتیب پالایشگاه ها موظفند ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر را به صورت رایگان به ۶ وزارتخانه و سازمان تحویل دهند.
پالایشگاه نفت | میز نفت
پالایشگاه نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، در حالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام اوایل شهریور سال جاری مصوبه مجلس مبنی بر اصلاح قانون قیر رایگان پالایشگاه ها  را مغایر سیاست های کلی نظام اعلام کرده بود  اما در تازه ترین رویداد این مجمع بعد از اصرار دوباره نمایندگان این طرح را تصویب کرد 

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم اعلام کرد: با توجه به پایان فصل اجرای عملیات راهسازی و شروع بارندگی ها، انتظار می رود پس از تبدیل به قانون، وزارت نفت به وظایف تامین خوراک قیر پالایشگاه‌ها اقدام کند و دستگاه‌ها نیز هرچه سریع‌تر سهمیه قیر را دریافت و نسبت به تکمیل پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

 طرح اصلاح قانون قیر رایگان تحت عنوان اصلاح بند ک تبصره یک قانون بودجه که ۲۹ مرداد توسط مجلس تصویب شد پس از تأیید در شورای نگهبان، مرداد توسط هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مغایر سیاست های کلی نظام دانسته و اعلام شد: مجلس نباید به تصویب مصوبه جدید که تکرار مصوبه سابق است، اقدام می کرد.

طبق این ماده، وزارت نفت مکلف است معادل 20 هزار میلیارد تومان نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت را در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن ماهانه و از ابتدای سال 1402 مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این قانون قرار دهد و در حساب های خزانه داری، اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه کند.

وزارت نفت همچنین مکلف است مابه تفاوت قیمت هر تن 7.5 میلیون تومان با میانگین وزنی ماهانه قیمت های معاملاتی مواد اولیه (وکیوم باتوم) در بورس را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پخش و پالایش، جبران و اعمال حساب کند.

در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه ها افزایش می یابد. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریور 1403 است.
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 36445
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *