۰

اعتراضات به حقوق کارمندان شرکت نفت

میز نفت - برخی از کارکنان نسبت به حقوق کارمندان شرکت نفت و عدم رعایت ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت اعتراض دارند.
کارگر نفتی | میز نفت
کارگر نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ،برخی کارکنان وزارت نفت اعلام کردند که کارکنان عملیاتی این شرکت نجومی بگیر نیستند و نسبت به عدم رعایت ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت اعتراض دارند.

در این ماده آمده: «نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکتهای تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل می‌باشند با رویکرد تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن به تصویب رئیس‌جمهور می‌رسد.» این قانون با وجودِ تدوینِ آیین نامه و ابلاغ به اجرا در نمی‌آید و یکی از موضوعاتی مهم موردِ اعتراضِ کارکنان عملیاتیِ وزارت نفت است. 

این نیروها می‌گویند: کارکنان عملیاتیِ وزارتِ نفت نجومی‌بگیر نیستند و حقوق آن‌ها بعد از سی سال کارِ شبانه‌روزی، کار در روز تعطیل و غیرتعطیل پرداخت می‌شود. کارهای عملیاتی تعطیل بردار نیستند و کارِ نیروهای عملیاتی با سایرِ کارها قابل مقایسه نیست. پس نمی‌توان این کارگران را مشمول قانون خدمات کشوری و لشکری دانست. 

این نیروها خواستار اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت هستند و می‌گویند: این قانون در سال ۹۱ تصویب و آیین‌نامه آن نیز نوشته شده اما اجرا نمی‌شود.

منبع : ایلنا
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 36447
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *