۰

نفت در چه مسیری قرار دارد؟

میز نفت - قیمت نفت برای هفتمین هفته متوالی به سمت کاهش می‌رود که طولانی‌ترین سری کاهش هفتگی در ۵ سال اخیر است.
نفت جهانی | میز نفت
نفت جهانی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، با توجه به نگرانی‌ها در مورد عرضه مازاد و تقاضای ضعیف چین (دومین اقتصاد بزرگ جهان)، عربستان سعودی و روسیه، اعضای اوپک پلاس را برای پیوستن به کمپین کاهش تولید، تشویق می‌کنند.

بهای معاملات آتی نفت برنت برای نزدیکترین تحویل با ۱.۶۲ دلار یا ۲.۱۹ درصد افزایش به ۷۵.۶۹ دلار در زمان تهیه این گزارش رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۶۴ دلار یا ۲.۳۷ درصد افزایش به ۷۰.۹۷ دلار رسید.

اما برنت از دوشنبه گذشته، اولین جلسه هفته، ۳.۹۳ درصد کاهش داشته است و نفت خام آمریکا نیز ۴.۴۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.این دو معیار در جلسه قبل به پایین‌ترین سطح خود از اواخر ژوئن رسیدند، نشانه‌ای از این که بسیاری از معامله‌گران معتقدند بازار بیش از حد عرضه شده است، اما انتظار می‌رود قیمت‌ها بعداً افزایش یابد.

رویترز به نقل از تاماس وارگا، از شرکت کارگزاری نفت BVM، در یادداشتی نوشت که موقعیت اوپک پلاس، همانطور که او آن را توصیف کرد، در حمایت از قیمت‌های نفت و همچنین تولید بی‌سابقه آمریکا ضعیف است.

کاهش واردات نفت چین تنها می‌تواند یک معنی داشته باشد و آن این است که نفت فراوان موجود است که در کاهش قیمت‌ها منعکس می‌شود.عربستان سعودی و روسیه (بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان) تنها چند روز پس از نشستی که منجر به کاهش اجباری اتحادیه تولیدکنندگان نفت خام نشد، از همه اعضای اوپک پلاس خواستند تا به کاهش تولید داوطلبانه به نفع اقتصاد جهانی بپیوندند.


منبع : بازار 
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 36538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *