۰

هند مشتری نفت ونزوئلا شد

میز نفت -وزیر نفت و گاز طبیعی هند روز جمعه اعلام کرد با لغو تحریم‌ها علیه ونزوئلا، دهلی‌نو از این کشور آمریکای جنوبی، نفت خریداری خواهد کرد.
ونزوئلا | میز نفت
ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، هاردیپ سینگ پوری به خبرنگاران گفت: هند مایل است از هر کشوری که تحریم نیست، نفت خریداری کند و اگر نفت ونزوئلا وارد بازار شود از آن استقبال می‌کنیم. وی اظهار کرد: بسیاری از پالایشگاه‌ها از جمله واحد پارادیپ شرکت ایندین اویل، قادر به استفاده از نفت سنگین ونزوئلا هستند و ما آن را می‌خریم.

این مقام هندی با اشاره به ۵۰۰ میلیون دلار سود سهام معوق شرکت ONGC از سال ۲۰۱۴ در پروژه‌های نفت و گاز ونزوئلا، اظهار کرد: بخشی از پول‌های هند در ونزوئلا حبس شده است.

شرکت‌های پالایشگاهی هند مانند ایندین اویل و ریلاینس اینداستریز، پس از لغو موقتی تحریم‌های آمریکا در اکتبر که در راستای استراتژی واشنگتن برای حذف نفت روسیه از بازار صورت گرفت، خرید نفت از ونزوئلا را آغاز کرده‌اند.

شرکت‌های نفتی هند پس از آغاز جنگ در اوکراین، حجم زیادی از نفت روسیه را که با تخفیف عرضه شده است، خریداری کرده‌اند. سهم نفت روسیه از واردات نفت هند، به بیش از یک سوم رسیده است.

هند بیش از ۸۰ درصد نفت خام مورد نیاز خود را وارد می‌کند و در حال حاضر سومین مصرف کننده بزرگ در جهان است. خرید نفت از منابع متنوع، به شرکت‌های نفتی کمک می‌کند تا آن را با قیمت کمتری تهیه کنند. دهلی نو آخرین بار در سال ۲۰۲۰، نفت از ونزوئلا وارد کرد.

دسترسی به نفت سنگین ونزوئلا می‌تواند هزینه‌های واردات هند را که به خریدار بزرگ نفت روسیه تبدیل شده است، کاهش دهد و وابستگی دهلی‌نو به خاورمیانه را کمتر کند. اما تولید نفت ونزوئلا، متغیر بوده و میزان نفتی که این کشور می‌تواند عرضه کند را محدود کرده است.

معاون وزیر نفت ونزوئلا ماه گذشته اظهار کرده بود ونزوئلا حدود ۸۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند و افزایش تولید به یک میلیون بشکه در روز را هدف گذاری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پوری گفت: شرکت‌های هندی در حال حاضر پنج میلیون بشکه نفت در روز پالایش می‌کنند و ظرفیت پالایش این کشور رو به رشد است.



منبع : ایسنا 
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب: 36577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *