۰

کسری وحشتناک درآمدهای نفتی

میز نفت - حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در جلسه بررسی کلیات بودجه 1403: ارقام درج‌شده در لایحه بودجه واقعی نیست؛ در همین سال جاری، تا امروز 208 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی پیش‌بینی‌شده، محقق نشده است که تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
به گزارش میز نفت، 
 مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی روز سه‌شنبه گذشته (۲۱ آذر ماه) به دلیل «ناتراز بودن» رد کرد؛ به گفته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس لایحه بودجه داری کسری قابل‌توجهی است و حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه نیز گفت: در سال آینده در حالت خوش‌بینانه در سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری خواهیم داشت.
 
ناترازی لایحه بودجه و پیش‌بینی نشدن حقوق بازنشستگان، محورهایی بود که دیگر نمایندگان مجلس از جمله برخی اعضای کمیسیون تلفیق هم از آنها به عنوان دلایل مخالفت نمایندگان با کلیات لایحه بودجه عنوان کردند اما اغلب کارشناسان تاکید دارند که لایحه بودجه ۱۴۰۳ واقع‌گرایانه‌ترین بودجه در سال‌های اخیر از منظر پیش‌بینی منابع است.
 
سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرد: بر اساس ماده ۱۸۲ اصلاحی قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه بودجه باید در دو مرحله توسط دولت ارائه شود. مرحله اول به احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت و مفروضات و ترازهای بودجه‌ای اختصاص دارد. بر همین اساس، در بخش اول لایحه بودجه، علاوه بر احکام و تبصره‌ها، جداول کلان منابع همراه با ترازهای عملیاتی و مالی ارائه شد و مصارف بودجه به بخش دوم موکول شد.
 
بر اساس این اطلاعیه، ایراد وارده مبنی بر ناتراز بودن بودجه با توجه به عدم درج مصارف بودجه فاقد موضوعیت به نظر می‌رسد و بخش دوم لایحه بودجه که پس از تصویب بخش اول ارائه می‌شود و مصارف کاملاً در تراز با منابع مصوب تنظیم خواهد شد.


کسری وحشتناک درآمدهای نفتی - میز نفت
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب: 36625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *