۰

یک پیش بینی از مصرف زغال سنگ

میز نفت - شرکت پتروکمیکال چین (سینوپک) پیش‌بینی کرد مصرف زغال سنگ در حدود سال ۲۰۲۵، به اوج ۴.۳۷ میلیارد تن خواهد رسید.
سینوپک | میز نفت
سینوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سینوپک در گزارش دورنمای ۲۰۲۶ که در پکن منتشر شد، پیش‌بینی کرد عرضه انرژی غیرفسیلی که در راس آنها خورشیدی و بادی وجود دارند، احتمالا از معادل ۳ میلیارد تن استاندارد زغال سنگ تا سال ۲۰۲۵ فراتر خواهد رفت و به منبع اصلی انرژی برای بیش از نیمی از مصرف انرژی اولیه تبدیل خواهد شد.

این غول انرژی چینی پیش‌بینی کرد مصرف نفت در اواسط سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰، به ۸۰۰ میلیون تن معادل حدود ۱۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد که بخشی از آن به دلیل رشد سریع‌تر از حد انتظار در بخش خودروهای انرژی جدید است.

پیش‌بینی می‌شود چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، امسال ۷۶۰ میلیون تن معادل ۱۵.۲ میلیون بشکه در روز نفت مصرف کند.

سینوپک همچنین پیش‌بینی کرد که تقاضای چین برای گاز طبیعی که سوخت رابط کلیدی پیش از دستیابی به وضعیت کربن خنثی است،  در حدود ۶۱۰ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۴۰ ایستاده و یکنواخت می‌شود و ۱۳ درصد از مصرف انرژی اولیه را تشکیل می‌دهد که قابل مقایسه با ۴۲۵ میلیارد متر مکعب برابر با ۹ درصد از مصرف انرژی اولیه پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۵ است.

بر اساس گزارش رویترز، پیش‌بینی می‌شود مجموع انتشار کربن ناشی از فعالیت‌های انرژی در دوره پانزدهمین برنامه پنج ساله چین، به ۱۰.۱ میلیارد تن می رسد که در مقایسه با ۱۰.۰۲ میلیارد تن در سال ۲۰۲۳ بالاتر است.



منبع : ایسنا 
شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 36708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *