۰

ضرر سنگین اروپا از تحریم گاز روسیه

میز نفت - آمارهای اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که تحریم گاز روسیه توسط بروکسل نه‌تنها هزینه‌ای ۱۸۵ میلیارد یورویی را به این اتحادیه تحمیل کرد، بلکه ۱۴ میلیارد دلار به روسیه سود رساند!
تحریم گاز روسیه | میز نفت
تحریم گاز روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اطلاعات منتشرشده توسط اداره آمار اتحادیه اروپا (یوروستت) نشان می‌دهد که این اتحادیه در نتیجه تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع کرده، در بازه زمانی فوریه ۲۰۲۲ تا ۲۰ ماه بعد، برای خرید گاز طبیعی حدود ۱۸۵ میلیارد یورو ضرر کرده است.

با آغاز جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده و خرید گاز طبیعی از روسیه را کاهش داد.

آمارهای منتشرشده توسط نهاد یوروستت نشان می‌دهند که بروکسل در نتیجه این اقدام، ناچار به یافتن گزینه‌های جایگزینی برای تامین گاز مورد نیاز خود شد؛ گزینه‌هایی که در مدت ۲۰ ماه ۱۸۵ میلیارد یورو هزینه مضاعف روی دست اتحادیه اروپا گذاشتند.
 
بر اساس این گزارش، کشورهای اتحادیه اروپا تا قبل از آغاز جنگ اوکراین به صورت میانگین ماهانه ۵.۹ میلیارد یورو برای تامین گاز مورد نیاز این اتحادیه پرداخت می‌کردند؛ اما از فوریه ۲۰۲۲، این کشورها ماهانه ۱۵.۲ میلیارد یورو برای تامین نیاز خود پرداخت کرده‌اند.

از سوی دیگر، این ۱۸۵ میلیارد یورو پرداختی اضافه اتحادیه اروپا، به دیگر ارائه‌دهندگان گاز طبیعی سود رساند، اما بر خلاف انتظارات، خود روسیه نیز از این مسئله سود برد! گرچه میزان گازی که روسیه به اروپا فروخت نسبت به گذشته کمتر بود، اما به دلیل افزایش چشمگیر بهای گاز، در نهایت درآمد گازی روسیه از اتحادیه اروپا بیشتر از روزهای قبل از جنگ شد!

کشورهایی که بیشترین سود را از تحریم گاز روسیه بردند، به ترتیب آمریکا (۵۳ میلیارد یورو)، انگلیس (۲۷ میلیارد)، نروژ (۲۴ میلیارد)، الجزایر (۲۱ میلیارد)، روسیه و قطر (هر یک ۱۴ میلیارد یورو) هستند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 36751
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *