۰

داستان زمستان سخت همچنان ادامه دارد!

میز نفت - هنوز تبعات توهم «زمستان سخت اروپا و به دست و پا افتادن غرب برای عرضه نفت و گاز ایران » پابرجاست که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در جدیدترین اظهارات خود گفته است آمریکا در حال منت‌کشی از ایران برای مذاکره است!
به گزارش میز نفت، سیف الله امیری مدیر کل امور معدنی و صنایع معدنی در اینباره به بازار می گوید: از حدود یک پیش ماه کسری گاز به ما اعلام شد و مقدار گاز سیمانی ها از ۲۷ میلیون مترمکعب در روز به ۶.۱۱ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است. به دنبال این محدودیت در گاز رسانی ناچار به استفاده از مازوت در این واحدهای تولیدی شدیم.

به گفته او، کل مصرف گاز در زنجیره تولید فولاد ۴۰ میلیون مترمکعب است. در حالیکه که شرکت ملی گاز تنها به ما ۱۵ میلیون مترمکعب در روز گاز تحویل می دهد. با توجه به محدودیت شدیدی که در گاز رسانی به صنایع فولادی وجود داشت، ناچار شدیم که به واحدهایی همچون گندله و کنسانتره که مازاد تولید داریم، گاز ندهیم.

این مقام مسئول در وزارت صمت با بیان اینکه بیشتر گازی که در اختیار صنایع فولادی قرار گرفته در بین اسنفجی ها توزیع شده است، افزود: این واحدها در شرایط عادی ۲۸ میلیون مترمکعب گاز نیاز دارند. اما متاسفانه گازی که شرکت گاز در اختیار ما قرار داده تقریبا نصف نیاز این واحدها را تامین می کند.

داستان زمستان سخت همچنان ادامه دارد! - میز نفت
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۲۶
کد مطلب: 36759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *