۰

میدان گازی هلند بازگشایی شد

میز نفت - دولت هلند در پی یخبندان شدیدی که به سمت شمال غرب اروپا در حرکت است و تقاضا برای گرمایش و برق را افزایش می‌دهد، تصمیم گرفت موقتا حداقل میزان گاز طبیعی را از دو سایت در میدان گازی گرونینگن که سال گذشته تعطیل شده بود، استخراج کند.
میدان گازی هلند | میز نفت
میدان گازی هلند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دولت هلند تابستان گذشته اعلام کرد که میدان گازی گرونینگن در اول اکتبر ۲۰۲۳ تعطیل می‌شود و اکتبر سال آینده، برای همیشه بسته خواهد شد. انتظار می‌رفت که این دو سایت برای یک سال دیگر، در وضعیت عملیاتی باقی بمانند تا در صورتی که این کشور در زمستان فوق‌العاده سرد ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به پشتوانه انرژی بیشتری نیاز پیدا کند، پاسخگو باشند.

پس از یک پاییز گرم و شروع ملایم زمستان، اروپا اکنون با نخستین موج سرمای واقعی در فصل گرمایش جاری مواجه است و انتظار می‌رود دمای هوا در هفته جاری، پایین‌تر از میانگین فصلی باشد و یخبندان در شمال غربی اروپا، حداقل تا اواسط ژانویه ادامه داشته باشد.

با پیش بینی دمای ۲۰ فارنهایت و دمای پایین‌تر، دولت هلند روز دوشنبه در نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام کرد که دو سایت گازی در میادین گرونینگن در طول مدت یخبندان، با حداقل تولید گاز، فعالیت خواهند کرد.

طبق گزارش رویترز، وزارت امور اقتصادی هلند اعلام کرد این اقدام، یک تولید معمولی نیست و بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی، افزایش پیدا نخواهد کرد و تا حدود دو هفته دیگر، معکوس خواهد شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در پایان هفته گذشته، یخ‌زدگی عمیق در اروپا در بخش‌های قطب شمال کشورهای شمال اروپا آغاز شد و در آخر هفته و هفته جاری، از جنوب به شمال غرب اروپا حرکت کرد و باعث شد قیمت برق در فنلاند به بالاترین حد خود صعود کند.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 36807
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *