۰
۴
از رویکرد خاص وزارت نفت بیشتر بدانیم

رزومه‌سازی برای اهدای مدیریت

میز نفت -یکی از ابتکارات ویژه وزارت نفت برای اهدای سمت‌های مدیریتی، اعطای صندلی‌های مدیریت به نورچشمی‌ها، با استفاده از ابزار رزومه‌سازی است.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، از شهریور ۱۴۰۰ تا به امروز انتصاب‌های عجیبی در صنعت نفت رخ داده است؛ انتصاب‌هایی که شاید برای نخستین بار می‌توان در صنعت به تماشایش نشست. 

چند مثال ساده، می‌تواند نشان دهد در نفت چه خبر است بویژه در بخش بین‌الملل. نخستبن فرد اخمد اسدزاده است، معاون بین‌الملل وزارت نفت. اسدزاده در روزهایی که محمد مقدم در شعام مشغول به کار بود، منشی وی بود. تعریف منشی هم در ساختار اداری کشور مشخص است با این وجود، برای وی کتی دوخته می‌شود که اندک قرابتی با واقعیت ندارد. 

در سوابق اسدزاده مسئولیت یک کارگروه نفتی در یک موسسه خصوصی و کارشناسی در معاونت بین‌الملل وزارت نفت دیده می‌شود اما همین رزومه کوتاه، دلیلی شد برای دفاع از انتصابش.

و یا درباره محمد محمدی پور مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت. مثلا درباره رزومه وی نوشته شده آشنایی با زبان چینی که تجربه مذاکرات تجاری نفت را دارد و ایضا مشاور هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی. 

جدیدترین مورد هم مدیر کل جدید امور اوپک است؛ بیرانوند با سابقه نظامی و حضور در وزارت دفاع در سال ۱۴۰۰ به نفت آمد؛ سمتی تشریفاتی در امور بین‌الملل نفت تحت عنوان مدیر تحقیقات بازار! بعد هم نزد اسدزاده کارت زد و حالا هم همه‌کاره ایران در اوپک شده است! 

همه رزومه نفتی بیرانوند در دولت سیزدهم رقم خورده و از قضا، همین تجربه دوساله تبدیل شده به «رزومه پربار» که می‌توان با تمسک به آن، از این انتصاب دفاع کرد.

اینها تنها چند نمونه کوچک از اتفاقات تلخ این سال‌های صنعت نفت است؛ افرادی مسئولیت گرفتند که حتی در خارج از نفت هم سابقه روشنی ندارند چه رسد به تجربه موفق!
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۵۳
کد مطلب: 36831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفم به دولت ونفت ورشکسته
احسان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقات تلخ دیگری در صنعت نفت وجود دارد که اداره بازرسی قوه قضائیه نیاز به ورود در لا اقل دو شرکت ملی نفت و پخش فرآورده های نفتی دارد و از سمتهای زائد که فقط نمایشی هستند جلوگیری گردد بطوریکه حداقل تعداد این سمتها به ۱/۳میرسد چچرا که کلی بودجه کشور در غیاب وزیر و ریاست محترم جمهوری هرز میرود .یافتن مدیر دلسوز کشور و توان تغییرات اصلاحی بطور جد باید پیگیری شود.
روح‌الله
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه جا همینه واقعا چرا دلتون به کشور نمی سوزد
نفتی
United States
دکتر!!! حجت الاسلام حقیقی مقدم یادتان رفت مدیر مرکز توسعه صنعت بیچاره نفت!