۰

چانه‌زنی چینی ها برای نفت ایران

میز نفت - رویترز به نقل از منابع بازرگانی آگاه گزارش کرد پالایشگاه‌های چینی مستقل در پی درخواست ایران برای قیمت بالاتر و پیش پرداخت قبل از بارگیری محموله‌ها، همچنان خرید نفت از ایران برای فوریه را به تاخیر انداختند.
ایران و چین | میز نفت
ایران و چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مذاکرات میان ایران و پالایشگاه‌های چینی مستقل در خصوص تغییر قیمت، در اواسط دسامبر آغاز شد و باعث کاهش استقبال خریداران خصوصی چین از نفت ایران شد.

رویترز در اوایل ژانویه به نقل از منابع بازرگانی و پالایشگاهی گزارش کرده بود ایران قیمت بالاتری را برای نفت خود از چین، طلب کرده و بخشی از عرضه نفت را متوقف کرده است.

چین پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸، همچنان به خرید نفت ایران ادامه داد اما طبق گزارش رویترز، گویا ایران اکنون می‌خواهد تخفیف فروش نفت خود نسبت به قیمت نفت برنت را کمتر کند و این مسئله، به ادامه چانه‌زنی مشتریان چینی با ایران و منجر شده است.

به گفته منابع آگاه، ایران خواستار تخفیف پنج تا ۶ دلاری برای هر بشکه نفت سبک برای تحویل در دسامبر و ژانویه در مقایسه با قیمت نفت برنت است. قراردادهای دسامبر و ژانویه در نوامبر با قیمت حدود ۱۰ دلار در هر بشکه ارزان‌تر از قیمت نفت برنت، توافق شده بود.

یک خریدار چینی مستقر در شاندونگ به رویترز گفت: خریداران همچنان در تلاش برای یافتن راه‌کاری هستند زیرا قیمت‌های جدید، خیلی بالا است.

به گفته منابع بازرگانی، به نظر می‌رسد این وضعیت در طول ژانویه برای محموله‌هایی که در فوریه بارگیری می‌شوند، ادامه پیدا کرده است.

در حال حاضر، محموله‌های نفت ایران با قیمت حدود چهار دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه ارزان‌تر از نفت برنت برای تحویل در کنار کشتی، عرضه شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت تحلیل داده کپلر برآورد کرد در نتیجه ادامه مذاکرات قیمت با چین که مشتری بزرگ ایران است، حجم صادرات نفت ایران ممکن است دستخوش تغییر شود.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 37025
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *