۰

پیشنهاد سنگدوینی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت

میز نفت - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد دلاری در هر سال با بهینه‌سازی مصرف سوخت محقق خواهد شد، گفت:واردات بنزین به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.
رمضانعلی سنگدوینی | میز نفت
رمضانعلی سنگدوینی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به ضرورت اجرای قوانین تصویب شده در برنامه هفتم توسعه و بودجه ازسوی دولت به ویژه در حوزه انرژی، گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از اصلی‌ترین مصوبات برنامه هفتم در حوزه انرژی به شمار می‌آید و به‌یقین با توجه به تاکید موکد کارشناسان، این مسئله باید جزو اصلی‌ترین اولویت‌های دولت باشد چراکه درصورت بهینه‌سازی سالانه می‌توان بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی به ضررهای کلان اقتصادی در پی واردات بنزین اشاره کرد و افزود: در حالی این ضرر به پیکره اقتصاد کشور وارد می‌شود که با بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش تنوع سوختی و استفاده از سی.ان.جی، ال.پی.جی و برق، همچنین اصلاح فنی خودروها می‌توان جلوی این زیان بزرگ اقتصادی را گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش بازدهی نیروگاه‌ها، ادامه داد: بهینه‌سازی و ذخیره‌سازی دو راه‌حل اصلی برای کاهش ناترازی گاز در کشور به ویژه کمبود گاز در فصل زمستان به شمار می‌آیند لذا دولت باید مصوبات مجلس را اجرا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین برای کاهش ناترازی در کشور در برنامه هفتم توسعه به صنایع انرژی بر مانند فولاد، مس و پتروشیمی‌ها اجازه داده شده منابع مالی خود را در میادین گازی جدید سرمایه‌گذاری کنند که این اتفاق می‌تواند به بهتر شدن وضعیت انرژی در کشور کمک شایانی کند.


منبع : شفقنا 
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 37070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *