۰

تحقیقات نورد استریم به کجا رسید؟+عکس

میز نفت - دادستان‌های سوئدی روز چهارشنبه اعلام کرد تحقیقات بیشتری درباره انفجارهای شاه لوله‌های گازی نورد استریم ۱ و ۲ انجام نخواهند داد.
نورد استریم | میز نفت
نورد استریم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مقام دادستانی سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: نتیجه تحقیقات این است که صلاحیت قضایی سوئد اعمال نمی‌شود و بنابراین، تحقیقات باید مختومه شود.

دادستان‌های سوئد هفتم فوریه اعلام کردند تحقیقات مقدماتی،  تصویر خوبی از این حادثه به مقامات داده و مدرکی که دال بر دست داشتن سوئد یا شهروندان سوئدی در این حمله که در آب های بین‌المللی به وقوع پیوسته، پیدا نشده است.

مقامات غربی در ابتدا، روسیه را عامل این انفجارها معرفی کردند و مسکو، غرب را مقصر خواند و اعلام کرد دلیلی ندارد به اتصال انرژی مهمی که گاز این کشور را به غرب می‌رساند، صدمه بزند.
خطوط لوله چند میلیارد دلاری نورد استریم که گاز روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌دادند، در سپتامبر سال ۲۰۲۲، بر اثر انفجاری متعدد که حجم عظیمی متا k را در هوا منتشر کرد، به شدت آسیب دیدند.

پلیس دانمارک اعلام کرد این خطوط لوله بر اثر انفجارهای قدرتمند، آسیب دیدند و بازرسان سوئدی، رد مواد منفجره کشف شده در  محل را که نشان می‌داد خرابکاری به وقوع پیوسته است، تائید کردند.

سوئد، دانمارک و آلمان، تحقیقات جداگانه‌ای درباره انفجارهای نورد استریم انجام دادند و هر کدام، به شدت اطلاعات مربوطه را کنترل کردند. تحقیقات دانمارک و آلمان همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اگر شواهد قطعی در تحقیقات دیگر پیدا نشود، معمای یکی از جسورانه‌ترین اقدامات خرابکاری زیرساخت در تاریخ مدرن، ممکن است حل نشده باقی بماند.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 37084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *