۰

دستاوردسازی به سبک اوجی | عکس

میز نفت - وحید حاجی پور سردبیر میز نفت در توییتی از دستاورسازی اوجی در تولید بنزین خبر داد.
دستاوردسازی به سبک اوجی | عکس
به گزارش میز نفت، وحید حاجی پور در توییتی نوشت:

«وزیر نفت آذر ۱۴۰۰: تولید بنزین ۱۰۶ میلیون لیتر است.
وزیر نفت بهمن ۱۴۰۲: تولید بنزین در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۱ میلیون لیتر بود که به ۱۱۷ میلیون رساندیم.»

                     توییت وحید حاجی پور - میز نفت

سردبیر میزنفت در ادامه نوشته است:«با همین آمارسازی‌ها و دروغ‌ها، سر رئیسی را کلاه می‌گذراند! سید محرومان هم ندانسته و بی‌خبر از همه جا، به دولتش می‌بالد.»

رقمی که اوجی اعلام کرد، تقریبا همان عددی است که در دولت قبل و در سال 1398 محقق شده بود ولی وزیر نفت بدو ن آنکه نگاهی به تاریخچه اظهارات خود داشته باشد، بدون هیچ واهمه ای و با اعتماد به نفسی عجیب، رسما این دروغ را راهی رسانه می کند:«تولید بنزین در سال 1400 حدود 91 میلیون لیتر بود.»

سال بعد یعنی در سال 1401 وضعیت بدتر شد و زمزمه واردات بنزین بر سر زبان ها افتاد؛ کاهش تولید بنزین در دولت سیزدهم رقم خورد و مدیران نفتی دولت سیزدهم، به کلی آن را تکذیب می کردند. اما خبرگزاری ایرنا که خبرگزاری رسمی دولت است مصاحبه‌ای را در خروجی قرار داد که نشان داد تولید بنزین کاهش‌یافته است.

محمدرضا حیدرزاده، رئیس کمیسیون پتروشیمی اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در همین باره به ایرنا گفته بود: پالایشگاهی مثل ستاره خلیج‌فارس با توجه به فشارهای اقتصادی راه‌اندازی شد، اما با توجه به مشکلات حال حاضر با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کند؛ چراکه دولت بدهی انباشته دارد و باید هر چه سریع‌تر آن را پرداخت کند، ازاین‌رو فرصت تفکرات کلان را ندارد.
 
وزارت نفت به این دروغ خود واکنشی نشان نداد تا همچنان این نهاد دولتی، خود را در جایگاه پاسخگویی نداند؛ حتی درباره میزان توزیع بنزین یورو 4 که در سال 98 معادل 91 میلیون لیتر بود و در سال 1401 به 72 میلیون لیتر رسید، هیچ توضیحی ارائه نشد.
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 37115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *