۰

هشدار بنزینی وزیر صمت

میز نفت - وزیر صمت گفت: بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست.
عباس علی آبادی | میز نفت
عباس علی آبادی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، عباس علی آبادی - وزیر صنعت، معدن و تجارت -   در همایش بین‌المللی موتورهای درونسوز و نفت در رابطه با ورود خودروهای برقی به بازار گفت: به هزار و یک دلیل می‌توان ثابت کرد که زمان خودروهای برقی است و قاطعانه به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی سازی است. البته بی‌شک در آینده با توسعه علم، فناوری‌ها نیز جایگزین می‌شوند و با فناوری و تکنولوژی امروز متفاوت هستند.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی وقتی کاملا بالغ می‌شود، وارد میدان و بازار می‌شود، گفت: از این فرصت‌ها باید استفاده کرد، این یک پیچ تاریخی است و ما می‌توانیم به سرعت فناوری‌ها را جبران کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه تامین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست، گفت: مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد و به دلایل بسیاری این امر منطقی نیست. بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست.

سکاندار وزارت صمت با بیان اینکه خودروهای برقی به مراتب از خودروهای احتراقی بهتر هستند، گفت: بهترین راهکار برقی‌سازی است و در 400 کیلو وات یک درصد تلفات داریم و در تبدیل انرژی فقط ۵ درصد تلفات داریم.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 37134
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *