۰

گزارش اوپک افزایش قیمت نفت سنگین ایران

میز نفت - جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران پس از سه ماه کاهش متوالی، در ژانویه افزایش یافت.
نفت ایران | میز نفت
نفت ایران | میز نفت
به گزارش میز نفت ، جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ژانویه، به ۸۰ دلار و ۱۴ سنت رسید که یک دلار و ۸ سنت معادل ۱.۴ درصد در مقایسه با قیمت ۷۹ دلار و ۶ سنت در دسامبر، افزایش داشت. قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۱۴ سنت در مقایسه با میانگین ۸۱ دلار و ۵۶ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ رسید.

ارزش سبد نفتی اوپک در ژانویه به ۸۰ دلار و ۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با دسامبر، یک دلار و ۴ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۸۰ دلار و ۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین قیمت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت در سال پیش از آن، یک دلار و ۵۸ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

طبق آمار منابع ثانویه اوپک، مجموع تولید نفت اوپک که متشکل از ۱۲ کشور عضو است، در ژانویه، به ۲۶.۳۴ میلیون بشکه در روز رسید که بر مبنای ماه به ماه، ۳۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت عمدتا در امارات عربی متحده، عربستان سعودی و ونزوئلا افزایش پیدا کرد اما در لیبی، کویت و عراق کاهش یافت.

تولید نفت ایران با ۵۰۰۰ بشکه در روز کاهش، در ۳.۱۶۳ میلیون بشکه در روز ایستاد.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 37140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *