۰

کاهش 59 سنتی قیمت نفت

میز نفت -یمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۹ سنت معادل ۰.۷۱ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۸۸ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کاهش یافته است. بازارها در حال بررسی اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا مبنی بر به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 59 سنت معادل 0.71 درصد کاهش به 82 دلار و 88 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 46 سنت معادل 0.58 درصد کاهش، 78 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

بازارها منتظر جهت‌گیری تقاضا در چین پس از پایان تعطیلات سال نو در این کشور هستند. این در حالیست که تعطیلات روز ریاست جمهوری در آمریکا تجارت را نسبتا ثابت نگه داشته است.

پس از یک هفته اطلاعات ناامیدکننده اقتصادی در آمریکا، از افزایش قیمت‌ها گرفته تا کاهش خرده فروشی و تولید کارخانه‌ای در این کشور، سیاستگذاران فدرال رزرو در روز جمعه اعلام کردند باید نسبت به کاهش نرخ بهره صبورتر باشند. بالا رفتن نرخ بهره هزینه خرید نفت را هم افزایش داده و دورنمای بازار را تیره‌ می‌کند.

تنش‌ها در خاورمیانه ادامه دارد. رژیم صهیونیستی دومین بیمارستان بزرگ در غزه را هدف قرار داده و یمن مسئولیت حمله به یک کشتی هندی را به عهده گرفته است.تحلیلگران مرکز تحقیقاتی ANZ عقیده دارند اوپک می‌تواند اختلال در عرضه نفت را پوشش دهد، چون ذخایر مازاد این گروه به 6.4 میلیون بشکه در روز یعنی بالاترین رقم طی 8 سال گذشته رسیده است.

برخی دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌گویند این شورا احتمالاً در روز سه‌شنبه به تقاضا برای آتش‌بس بشردوستانه در غزه رای خواهد داد، اما احتمال وتوی آمریکا وجود دارد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 37179
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *