۰

چین و هند مقصد نفت سرگردان روسیه

میز نفت - سه نفتکش حامل نفت سوکول روسیه که به دلیل مشکلات پرداخت و تحریم‌های غربی، سرگردان شده اند، به سمت چین و هند حرکت کردند.
نفت روسیه | میز نفت
نفت روسیه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سرگردانی محموله‌های نفت سوکول، بزرگترین اختلال در تجارت نفت روسیه از زمان وضع تحریم‌های غربی علیه مسکو بر سر جنگ در اوکراین بوده است.

بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت سوکول به مدت سه ماه است که به دلیل مشکلات پرداخت و تحریم‌های غربی علیه شرکت‌های کشتیرانی و کشتی‌های حامل این محموله‌ها، روی آب معطل شده‌اند.

طبق داده‌ها و اظهارات معامله‌گران، سه نفتکش شامل ان اس سنچری، ان اس کامندر و نلیس، از نوامبر در دریا هستند اما سرانجام حرکت کرده اند.شرکت روس‌نفت که صادرکننده اصلی گرید نفتی سوکول است، در این باره حاضر به اظهارنظر نشد.

طبق آمار شرکت کپلر، ان اس سنچری و نلیس، مجموعا ۲.۲ میلیون بشکه نفت سوکول را به بنادر چین حمل می‌کنند. هر دو نفتکش برای حمل نفت روسیه که بالاتر از سقف قیمت ۶۰ دلار فروخته شده است، هدف تحریم‌های غربی قرار گرفته اند.

دو منبع بازرگانی به رویترز گفتند: خریداران، پالایشگاه‌های چینی خصوصی هستند. اما به نام آنها اشاره نکردند.

ویکتور کاتونا، مدیر تحلیل نفت شرکت کپلر گفت: چین ممکن است راه‌کار این مشکل باشد. این دو نفتکش از نوامبر روی آب بی‌حرکت بودند و اکنون به سمت آب‌های سرزمینی چین در حال حرکت هستند.

طبق آمار کپلر و داده‌های شرکت مالی LSEG، نفتکش ان اس کامندر که با پرچم گابن حرکت می‌کند و هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته است، حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت سوکول را به مقصد بندر جامناگار در هند حمل می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، کپلر اعلام کرد حدود ۷.۵ میلیون بشکه نفت سوکول تا روز دوشنبه در دریا، ‌ معطل مانده که کمتر از بیش از ۱۰ میلیون بشکه در دو هفته قبل است.



منبع : ایسنا 
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 37191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *