۰

آماری از هدر رفت نفت در جهان

میز نفت - مدیر مالی آرامکوی سعودی اعلام کرد عرضه جهانی نفت اکنون کافی است، اما کاهش طبیعی تولید میادین نفتی به معنای آن است که جهان باید هر دو سال یک بار، یک عربستان سعودی را برای جبران این افت تولید پیدا کند.
نفت جهانی | میز نفت
نفت جهانی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، زیاد المرشد در «مجمع بازار سرمایه عربستان سعودی ۲۰۲۴» در ریاض گفت: به دلیل کاهش طبیعی میادین فعال، سالانه، ۶ میلیون بشکه در روز از تولید جهانی نفت از بین می‌رود و باید جایگزین شود.

این مدیر آرامکو گفت: عرضه جهانی به ۳ درصد از ظرفیت مازاد تولید نفت تقاضای جهانی، کاهش یافته است. اگر سرمایه‌گذاری قابل توجهی در تولید نفت وجود نداشته باشد، جهان ممکن است با کمبود عرضه و ظرفیت مازاد تولید مواجه شود.

اواخر ماه میلادی گذشته، عربستان سعودی با اعلام تغییر در استراتژی ظرفیت تولید، بازار نفت را غافلگیر کرد. غول نفتی دولتی آرامکو اعلام کرد از سوی دولت دستور یافته تا کار برای افزایش حداکثر ظرفیت پایدار خود به ۱۳ میلیون بشکه در روز را متوقف کند و این ظرفیت را در ۱۲ میلیون بشکه در روز، حفظ کند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرد: تصمیم عربستان برای کنار گذاشتن برنامه‌های توسعه، نتیجه گذار انرژی است.

هیثم الغیس، دبیرکل اوپک، هفته گذشته به رویترز گفت: به چشم‌انداز بلندمدت اوپک از تقاضای قوی، باور دارد و تصمیم عربستان سعودی برای به تاخیر انداختن طرح‌های توسعه ظرفیت تولید نفت، نباید به عنوان ارزیابی از کاهش تقاضا برای نفت، تفسیر شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دبیرکل اوپک در حاشیه مجمع دولت‌های جهان در دوبی گفت: اول از همه می‌خواهم روشن کنم که نمی‌توانم درباره یک تصمیم سعودی اظهار نظر کنم اما این به هیچ وجه نمی‌تواند به عنوان این دیدگاه که تقاضا در حال کاهش است، اشتباه برداشت شود.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 37198
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *