۰

جزئیات شکایت از غول های نفتی

میز نفت - شهر شیکاگو علیه پنج شرکت بزرگ نفت و گاز شکایت کرده و مدعی شده است این شرکت‌ها درباره نفت، گاز و مشتقات آنها و تاثیرشان بر تغییرات اقلیمی، دروغ گفته‌اند.
غول های نفتی | میز نفت
غول های نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روزنامه شیکاگو سان تایمز گزارش کرد در این شکایت که روز سه‌شنبه در دادگاه منطقه کوک تنظیم شد، ادعا شده، عوامل مخرب تغییرات اقلیمی، به شهر شیکاگو و شهروندان آن آسیب می‌رسانند و از شرکت‌های بریتیش پترولیوم، شورون، کونوکو فیلیپس، اکسون موبیل و شل نام برده است.

شیکاگو، اولین شهری نیست که از شرکت‌های بزرگ نفتی شکایت می‌کند. کالیفرنیا و نیویورک در سپتامبر گذشته، شکایت کرده و مدعی شدند دروغ‌های شرکت‌های بزرگ نفتی، پوشش متعاقب و آسیب‌های ناشی از آن، میلیاردها دلار هزینه برای مالیات دهندگان در پیامدهای منفی بهداشتی و زیست محیطی داشته است. شیکاگو در مسیری است که قبلا هموار شده است.

شیکاگو ممکن است به دنبال جبران خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی باشد، اما برای میزان پولی که درخواست دارد، رقمی اعلام نکرده است. احتمالا این مبلغ شامل بودجه زیرساخت‌های مورد نیاز برای انطباق با تغییرات اقلیمی و  واقعیت‌های فعلی و آینده آب و هوایی خواهد بود.

در این شکایت آمده است: شرکت‌های بزرگ نفتی برای بی‌اعتبار کردن علم تشریح کننده تغییرات آب و هوایی، تلاش کرده و به این موضوع اشاره کرده که سال گذشته، گرم‌ترین سال زمین بوده است.بیشتر بخوانید:  نشست مجمع عمومی شرکت ملی نفت ایران برگزار شددر بخشی از این دادخواست ۱۸۵ صفحه ای آمده است: شرکت‌های بزرگ نفتی، به تامین مالی، طرح ریزی، برنامه ریزی و اجرا یک کمپین وسیع و مستمر انکار و انتشار اطلاعات نادرست در خصوص وجود تغییرات آب و هوایی و نقش محصولات این شرکت‌ها در آن، مبادرت کرده است.

این شکایت، پس از شکایت شرکت‌های بزرگ نفتی علیه دولت فدرال بر سر برنامه‌های اجاره دولت بایدن برای خلیج مکزیک، مطرح شده است.

رایان مایرز، مشاور عمومی موسسه امریکن پترولیوم که اولین شکایت را تنظیم کرد، هفته گذشته گفت: تقاضا برای انرژی مقرون به صرفه و مطمئن، رو به افزایش است. با این حال، دولت بایدن از هر ابزاری که در اختیار دارد برای محدود کردن دسترسی به منابع عظیم انرژی در آب‌های فدرال استفاده کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در شکایت کالیفرنیا که اواخر سال میلادی گذشته تنظیم شد، از همان پنج شرکت بزرگ نفتی و همچنین گروه تجاری موسسه امریکن پترولیوم به اتهام فریب دادن مردم درباره خطرات سوخت‌های فسیلی، آسیب رساندن به جوامع و محیط‌زیست نام برده بود و شبیه شکایتی است که شهر شیکاگو تنظیم کرده است.


منبع: ایسنا
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 37205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *