۰
واردات نفت دهلی نو رکورد زد

تاثیر دریای سرخ بر واردات نفت هند

میز نفت - در پی اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ که ورود محموله‌ها از قاره آمریکا را در دسامبر به تاخیر انداخت، واردات نفت به هند، در ژانویه به رکورد ماهانه بالایی رسید.
نفت هندوستان | میز نفت
نفت هندوستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، همچنین داده‌های منابع تجاری نشان داد هند که سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است، در ژانویه، اولین محموله نفت ونزوئلا را پس از بیش از سه سال وقفه دریافت کرد. این واردات در پی تعلیق موقتی تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای جنوبی روی داد.

طبق این داده‌ها، واردات نفت به هند در ژانویه، به ۵.۲۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۷ درصد نسبت به دسامبر و ۳.۵ درصد بیشتر از ماه مشابه سال قبل است.

*رکورد واردات نفت هند
رکورد قبلی واردات ماهانه هند، مربوط به ژانویه سال ۲۰۱۸ بود که این کشور، ۵.۱ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده بود.

برآوردهای تجاری، بالاتر از داده‌های اولیه وزارت نفت هند در پنجشنبه گذشته است که نشان داد واردات نفت در ژانویه به ۲۱.۳۹ میلیون تن (۵.۱ میلیون بشکه در روز) رسیده که بالاترین میزان در ۲۱ ماه گذشته است.

احسان الحق، تحلیلگرشرکت مالی  LSEG گفت: تعدادی از محموله‌های نفتی از آمریکا و آمریکای لاتین به تاخیر افتادند، زیرا پس از بحران دریای سرخ، به سمت مسیر جایگزین در اطراف دماغه امید نیک، تغییر مسیر دادند و در اواخر دسامبر یا ژانویه، به مقصد رسیدند.

*تعویق در ارسال نفت
مدیر یکی از پالایشگاه‌های هندی تائید کرد تعدادی از محموله‌هایی که قرار بود در دسامبر دریافت شود، تا ژانویه به تعویق افتادند. به گفته این منبع آگاه، با وجود این که محموله‌های نفت خریداری شده از مناطق دوردست که عمدتا از قاره آمریکا است، بر اساس تحویل خریداری می‌شوند،

خریداران هندی مجبور بودند هزینه‌های اضافی پرداخت کنند زیرا فروشندگان پس از افزایش هزینه‌های حمل و نقل و بیمه به دلیل مشکلات دریای سرخ، به بند فورس ماژور استناد کردند.

*کاهش واردات از روسیه
واردات نفت هند از روسیه در ژانویه، به ۱.۴۷ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و رشد ۱۰.۸ درصدی را در مقایسه با دسامبر، به ثبت رساند، اما سهم روسیه از کل واردات دهلی نو، از ۳۰ درصد، به ۲۸ درصد کاهش یافت و همزمان، سهم آمریکای لاتین از ۶ درصد، به حدود ۸ درصد رشد کرد.

پالایشگاه‌های هندی به تامین کنندگان نفت در خاورمیانه روی آوردند تا از اختلالات ناشی از تاخیرها، اجتناب کرده و اختلال در واردات نفت سبک سوکول روسیه را که ناشی از مشکلات پرداخت و تحریم های شدیدتر غرب بوده است، جبران کنند.

شرکت ایندین اویل که خریدار بزرگ نفت سوکول است، ناچار شده است از ذخایرخود نفت برداشت کند تا واردات کمتر را جبران کند.

منبع: ایسنا
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 37217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *