۰

احتمال بازگشت تحریم‌های نفتی ونزوئلا

میز نفت - صادرات نفت ونزوئلا در فوریه افزایش یافت و به حدود ۶۷۰ هزار بشکه در روز رسید اما با ادامه صف نفتکش‌هایی که معطل بارگیری هستند، تاخیر در ارسال محموله‌های این کشور، بدتر شد.
نفت ونزوئلا | میز نفت
نفت ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مشتریان شرکت نفت دولتی PDVSA در ماه‌های اخیر، تلاش کرده‌اند پیش از بازگشت احتمال تحریم‌های نفتی آمریکا، نفتکش‌هایی را به ونزوئلا ارسال کرده و نفت و سوخت این کشور را دریافت کنند.

آمریکا اعلام کرده پس از انقضای معافیت فعلی در ۱۸ آوریل، تحریم‌ها ممکن است ازسرگرفته شوند. در برابر این چشم انداز، شرکت PDVSA برای تحویل محموله‌ها پیش از پایان مدت معافیت، به سختی تلاش می‌کند.

بر اساس اسناد و داده‌های رصد کشتی‌ها، تحویل محموله‌ها به مشتریانی شامل شرکت آمریکایی شورون و شرکت ریلاینس اینداستریز هند در فوریه نسبت به ژانویه، افزایش یافت اما تولید ضعیف‌تر و عدم وجود مواد رقیق کننده برای تولید گریدهای نفتی صادراتی، مانع شد که شرکت PDVSA، صادرات کلی خود را افزایش دهد.

شرکت PDVSA و جوینت ونچرهای این شرکت، به طور میانگین، ۶۷۱ هزار و ۱۴۰ بشکه در روز نفت و سوخت صادر کرد که مقصد عمده این صادرات، آسیا بود و رشد ۷.۵ درصدی در مقایسه با ژانویه داشت. ونزوئلا همچنین ۱۹۷ هزار تن فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی صادر کرد که کمتر از ۲۸۶ هزار تن صادرات ژانویه بود.

صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا توسط شورون، از ۱۰۷ هزار بشکه در روز در ژانویه، به ۱۸۴ هزار بشکه در روز در فوریه افزایش یافت. صادرات ونزوئلا به کوبا که متحد سیاسی این کشور است، حدود ۳۴ هزار بشکه در روز بود و تحویل به سایر جزایر کارائیب، اندکی افزایش پیدا کرد.

اسناد داخلی شرکت PDVSA نشان داد عدم وجود ذخایر کافی گرید نفتی «مِری ۱۶» و فقدان مواد رقیق کننده وارداتی در بندر نفتی خوزه، مانع از آن شد که این شرکت، صادرات خود را برای عمل به قراردادهای تحویل فوری، افزایش دهد.

طبق آمار شرکت مالی LSEG، بعضی از نفتکش‌های بزرگ به مقصد آسیا، پس از انتظار به مدت چندین هفته، بنادر ونزوئلا را در روزهای اخیر بدون بارگیری نفت ترک کرده‌اند. پایانه خوزه از قطعی برق و کندی روند بِلِندیک نفت که بر بارگیری در ژانویه تاثیر گذاشت، بهبود یافته است.

طبق آمار، تا ۲۹ فوریه، دستکم ۱۸ ابرنفتک نزدیک پایانه خوزه و بندر آموای، منتظر بارگیری نفت بودند که تعداد آنها نسبت به اواخر نوامبر، افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، واردات سوخت ونزوئلا از ۱۲۲ هزار بشکه در روز در ژانویه، به ۱۴۴ هزار بشکه در روز در فوریه افزایش یافت.



منبع : ایسنا 
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 37262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *