۰

کاهش 17 سنتی قیمت نفت

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۶۳ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه کاهش یافته است. قول چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت خام دنیا برای تغییر اقتصاد در بحبوحه ضعف رشد آن، نتوانسته سرمایه‌گذارانی را که نگران کاهش مصرف نفت هستند تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با 17 سنت معادل 0.21 درصد کاهش به 82 دلار و 63 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 29 سنت معادل 0.37 درصد کاهش 78 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

چین قول داده مدل رشد اقتصاد خود را تغییر داده و مازاد ظرفیت صنعت را مهار کند. این کشور پیش بینی هدف رشد اقتصاد در سال جاری میلادی را حدود 5 درصد اعلام کرده است، یعنی مشابه هدف سال گذشته و درست همگام با انتظار تحلیلگران.
رسیدن به این هدف باعث تقویت مصرف سوخت می‌شود. اما طبق نظر تحلیلگران، محقق کردن رشد 5 درصدی در سال جاری سخت‌تر از 2023 خواهد بود.

چین همچنین در گزارش رسمی جلسه کنگره ملی اعلام کرد اکتشاف و توسعه منابع نفت و گاز طبیعی را گسترش می‌دهد اما در همین حین قول داد کنترل بر مصرف سوخت‌های فسیلی را سخت‌تر کند.

در حالی که نگرانی در مورد دورنمای تقاضا در چین قیمت‌ها را پایین آورده، اما نگرانی‌های عرضه ناشی از کاهش تولید تولید کنندگان بزرگ دنیا و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس از قیمت نفت حمایت می‌کند.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در روز یکشنبه کاهش تولید داوطلبانه 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تمدید کردند که توانست قیمت نفت را در بحبوحه نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا و افزایش تولید در خارج از این ائتلاف بالا ببرد.

در این بین، بازار فیزیکی نفت محدودتر شده است. در حالی که تنش‌ها در خاورمیانه تاثیر مستقیمی بر عرضه نداشته، اما تحولات دریای سرخ زمان کشتیرانی را افزایش داده چون نفتکش‌ها تلاش می‌کنند از این منطقه دوری کنند.
از طرف دیگر، انتظار می‌رود ذخایر نفت آمریکا حدود 2.6 میلیون بشکه در هفته منتهی به اول مارس افزایش یافته باشد.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 37299
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *