۰

رشد تقاضا در چین قیمت نفت را افزایش داد

میز نفت - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در آسیا در روز چهارشنبه کاهش یافت. به نظر می‌رسد نگرانی در مورد رشد تقاضا در چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت دنیا تاثیر کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ را خنثی کرده است.
از طرف دیگر ضعف دلار آمریکا تقاضا برای نفت از سوی دارندگان سایر ارزهای دنیا را افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.09 درصد افزایش به 82 دلار و 11 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 10 سنت معادل 0.13 درصد افزایش 78 دلار و 25 سنت معامله می‌شود.

هدف رشد اقتصاد چین در 2024 در روز سه‌شنبه حدود 5 درصد اعلام شد، اما طرح‌های محرک مالی این کشور نتوانسته اقتصاد آن را بهبود بخشد. بدین ترتیب نگرانی در مورد ضعف رشد تقاضا در چین افزایش یافته است.

اما پایین آمدن ارزش دلار آمریکا و خبر تمدید طرح کاهش تولید ائتلاف ا,پک پلاس از قیمت نفت حمایت کرده است. این ائتلاف در روز یکشنبه اعلام کرد به کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود در سه ماهه دوم 2024 هم ادامه می‌دهد.

این اقدام اوپک پلاس عرضه نفت در بازارها مخصوصاً بازارهای آسیا را محدود می‌کند. عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا قیمت فروش نفت خود در ماه آوریل به آسیا که بزرگترین بازار آن است را افزایش داده است.

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور 42300 بشکه در هفته منتهی به اول مارس افزایش یافته که بسیار پایین‌تر از حد انتظار یعنی 2.1 میلیون بشکه بوده است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 37312
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *