۰
اظهاراتی که تمامی ندارد

میرسلیم باز هم به بنزین حمله کرد!

میز نفت 0 مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس باز هم از میزان مصرف بنزین توسط مردم انتقاد کرد و تلویحا خواستار پایان دادن به ارزانی بنزین شد.
مصطفی میرسلیم | میز نفت
مصطفی میرسلیم | میز نفت
به گزارش میز نفت، مصطفی میرسلیم که از مخالفان جدی واردات خودرو به کشور است در شبکه ایکس (توییتر) نوشت: « مصرف ۱۵۰ میلیون لیتر ‎بنزین در روز و کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر تا کنون در تعطیلات نوروزی حکایتی از ادامه به هدر رفتن نیروی انسانی و سرمایه کشور و بی‌تدبیری است.»

سید مصطفی میرسلیم بهمن 1402 در حاشیه همایش بین المللی موتورهای درونسوز گفته بود: بنزین باید با قیمت ۹۰ درصد فوب یعنی حدود ۲۶ هزار تومان عرضه شود تا مردم خودرو کم مصرف را مطالبه و انتخاب کنند.

میرسلیم در رابطه با میزان بالای مصرف سوخت در کشور گفت: میزان مصرف روزانه بنزین در کشور حدود ۱۳۰ میلیون لیتر اما حجم تولید روزانه بنزین در کشور تنها ۱۰۹ میلیون لیتر است. بنابراین برای جلوگیری از قاچاق بنزین  و همچنین اصلاح الگوی مصرف بنزین باید مبلغ آن به حدود ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد که در حال حاضر این میزان قیمت فعلی با فوب خلیج فارس تفاوت فاحشی دارد.

نماینده مردم تهران در پایان افزود: یک بحث مهم این است که مانع سقوط ارزش سوخت شویم، امروز قیمت همه چیز افزایش داشته اما قیمت سوخت را نگه داشته‌ایم. با این حال یکی از مهم‌ترین تلاش‌های ما این است که با به روزرسانی فناوری مورد نیاز در موتور خودروها و به‌سازی آن‌ها، میزان مصرف این موتورها را بهینه سازی کرده تا بخشی از مصرف سوخت در کشور کاهش یابد.


 
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 37413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *